Ministr zemědělství Marian Jurečka a kardinál Dominik Duka se přidali ke kritice kampaně Lidlu, ve které tento obchodní řetězec na svých propagačních materiálech vymazal kříže ze střech řeckých kostelů na ostrově Santorini s odůvodněním, že hájí náboženskou a politickou neutralitu.
Marián Jurečka v pátek na svém Facebooku napsal:
„Jednání Lidlu mi přijde neuvěřitelně pokrytecké. Pokud lákají zákazníky na řecký týden a používají pro tuto kampaň fotografie kostelů, ke kterým symbol kříže tisíce let patří, pak nechápu, proč takový symbol umazávají. Stydí se snad za to, že i náš stát má základy v křesťanství?“ Ministr ve svém příspěvku rovněž vyzval spotřebitele, aby během řeckého týdne vyjádřili svou nespokojenost a zvážili bojkot tohoto obchodního řetězce.
Kardinál Duka ve svém dopise řeckému velvyslanci v České republice napsal, že považuje čin Lidlu za „bezprecedentní a nekulturní akt“ a i přesto, že se řetězec kvůli rozhořčení tisíců lidí v celé Evropě omluvil, kardinál píše, že se nezbaví „hořké chuti z toho, v jakém světě žijeme“.
„Zatím jde ‚jen‘ o falšování fotografií, ale jsou zde obavy, že zakrátko může dojít k odstraňování skutečných křížů i z kostelů,“ myslí si kardinál.
Na Slovensku reagoval na kampaň místopředseda KDH Pavol Zajac, který dle agentury SITA vyzval Lidl, aby se omluvil slovenským zákazníkům za pohoršení, které vyvolal, a řekl, že Lidl pod údajnou záminkou náboženské neutrality mění skutečnost na virtuální realitu.
-mn-
Foto: Pixabay
[adrotate banner=“28″]