Jeruzalém – Blízkovýchodní státy omezují účast na tradičních modlitbách, jež se v muslimských zemích konají v pátek. Vrchní sefardský rabín v Izraeli Jicchak Jusef vyzval židovské věřící, aby nechodili je Zdi nářků a modlili se doma. V blízkovýchodních zemích je přes 11.000 lidí nakažených nových koronavirem, nejvíc z nich v Íránu.
Představitelé muslimů, křesťanů a židů v Jeruzalémě vyzvali shodně věřící, aby společné modlitby pořádali v souladu s doporučením ministerstva zdravotnictví. Účast tedy nesmí přesáhnout 100 lidí.
U Zdi nářků nářků coby nejposvátnějšího místa judaismu budou stany pro maximálně sto lidí a úřady budou omezovat vstup do uzavřeného prostoru u zdi. Vrchní rabín Jusef řekl, že lidé ke Zdi nářků vůbec chodit nemají a mají se raději modlit doma, „dokud zlo neustoupí a nebesa nesešlou smilování“.
Nadace, která spravuje muslimské mešity na jeruzalémské Chrámové hoře, oznámila, že se v mešitách páteční modlitby konat budou. Vyzvala ale také věřící, aby dali přednost modlení na vnějším nádvoří a netísnili se uvnitř. Starším a nemocným nedoporučuje na modlitby chodit vůbec.
Jeruzalémský patriarcha vyzval zase křesťanské kostely, aby splnily podmínku pro účast věřících na nedělních mších.
Írán ve velkých městech páteční modlitby zrušil a Kuvajt odvolal modlitební shromáždění vůbec a požádal věřící, aby se modlili doma. Egyptské úřady nařídily omezit páteční modlení, jež obvykle trvá hodinu, na 15 minut. V Iráku, který má 80 nakažených a osm mrtvých, zrušili modlitby v šíitském posvátném městě Karbalá a v Kurdistánu.
Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novinAbychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.
Pomozte nám pokračovat v této misi a podílejte se na ní spolu s námi.
Autor: ČTK Datum: 13. března 2020 Foto: Wikimedia Commons – Zeď nářků
1 Komentář
Realtoltek
Vše má svou chvíli, každá věc pod nebem má svůj čas:
Je čas rodit se a čas umírat,
čas sázet a čas sadbu vytrhat,
čas zabíjet a čas uzdravovat,
čas bořit a čas budovat,“
Bible, Kazatel 3,1-3