Kristovo evangelium je Boží mocí, která ochrání člověka před Jeho svatým hněvem pro naše hříchy. Pokud je správně podávané v plné biblické míře, tak osvobozuje lidi ze zajetí hříchu a smrti. Nasměruje lidi z nesmyslného a bezúčelného života na správnou cestu a umožňuje křesťanský život, který vyjevuje autoritu a podobnost Kristu.
Nicméně, mnoho křesťanů „ředí“ evangelium a podává zprávu o úniku z odsouzení bez pokání z hříchu. Utvrzuje křesťany o jejich pozici syna nebo dcery Boží bez poslušnosti Otci. Dávají poselství útěchy bez popření sebe sama pro naplnění Jeho vůle nebo zprávu o odpuštění, aniž bychom si uvědomili, jak moc jsme zhřešili proti svatému a spravedlivému Bohu.
Pravda je, zatímco Bůh a poselství evangelia se nemění, způsob jak se tato pravda dnes komunikuje, ubírá na síle, kterou ve skutečnosti má. Je smutné, že tento nedostatek způsobuje, že mnoho lidí má špatnou víru. Domnívají se, že „věří v Boha“, ale ve skutečnosti Kristu nevěří.
Věřím nebo ne?
Mnoho křesťanů dnes špatně předpokládá, že jsou spaseni prostě proto, že jsou milováni Bohem. I když to je pravda, že spása je k dispozici skrze Boží láskyplný akt vzdání se jediného Syna pro naše dobro. Musíme si však uvědomit, že v tom máme svou roli: přijmout jeho dar spasení znamená odvrácení se od hříchu a návrat pod panství Ježíše Krista. Děláme to vírou.
Kristův kříž je Boží moc ke spasení. A tuto zvěst nemůžeme ředit. Pouze plná moc evangelia nás může zachránit, a to „zředěná“ zvěst kříže nikdy neudělá.
Zde je několik způsobů, jak se „ředí“ evangelium:
- Když odstraníme nebezpečí Božího hrozného hněvu za náš hřích
Přátelé, Bůh poslal svého Syna, aby nás zachránil, když jsme byli ještě hříšníci. Náš hřích si zasloužil Boží hněv – a co je to za hněv! Pokud budeme pokračovat v zaměření se jen na Boží lásku a nepodaří se to vyvážit Božím spravedlivým hněvem proti našemu hříchu, budeme zamlžovat důvod, proč Kristus musel zemřít na kříži.
Naše situace byla tak strašně zoufalá, že Bůh poslal vlastního Syna, aby nás zachránil. A je to hrozný způsob, jak nás zachránit: přes bolestivou a nezaslouženou smrt. A úžasným způsobem nás ospravedlnil – přes vzkříšení z hrobu.
- Když akcentujeme přijetí Krista silněji než skutek pokání
Už jste slyšeli o lidech, kteří vedou ostatní „modlitbou hříšníka“ a tam se zastaví? Nechápejte mě špatně: Já jsem se to také modlil. Ale jen „přijmout“ Krista jako Spasitele bez umírání sobě samému a bez pokání z našich hříchů se jich nezbavíme . Pokání je plodem naší spásy a změna života je důkazem našeho pokání.
Pokud jsme „přijali“ Krista, aniž bychom pochopili bolestivou cenu, jakou Kristus musel platit za naše dobro, bereme jeho utrpení za samozřejmost.
- Když se snažíme nahradit jednoduchost evangelia zbytečnými řečnickými schopnostmi
Mnozí se v dnešní době snaží vysvětlit evangelium pomocí mnoha slov, která ve skutečnosti neukazují, jak hrozné je žít pod zákonem hříchu. Jakou strašnou cenu Kristus zaplatil za naše vykoupení a jaké nesmírné množství vděčnosti bychom měli mít za Boží milost a milosrdenství vůči nám.
Mnoho řečí není bez viny, kdo si však ovládá své rty, jedná rozumně. Přísloví 10,19
Slyšel jsem mnohé, jak se snažili komunikovat evangelium politicky korektně pro „svědivé uši.“ JSOU však neschopni odhalit obrovskou sílu evangelia a selhávají při vysvobození lidí z otroctví hříchu.
Ale kdybychom i my, nebo kdyby vám anděl z nebe zvěstoval (jiné) evangelium místo toho, které jsme vám my zvěstovali, – ať je proklet! Jak jsme dříve řekli, i nyní znovu říkám: pokud vám někdo zvěstuje (jiné) evangelium místo toho, které jste přijali, – ať je proklet! Galatským 1,8-9
-mn- Autor: JB Cachila Zdroj: Christian Today Foto: Flickr
Tento článek by nevznikl bez Vaší podpory.Pokračovat ve čtení Přidejte se k podporovatelům
3 Komentáře
Karel Krejčí
Výraz“strašný Boží hněv“ vůči člověku je také nutné poněkud „naředit“. Skutečný Boží hněv je zaměřen na otce hříchu, to jest na satana s jeho padlými anděli. On je příčinou toho, že: „země pak byla pustá a prázdná“. Bůh je ale jediným, skutečným a milujícím Pánem svého stvoření a prostřednictvím ukřižovaného Ježíše Krista nám dokázal svou lásku a zároveň způsob, jak se osvobodit z otroctví hříchu a zvítězit nad satanem. Jediným způsobem je následovat Ježíše Krista a uvěřit, že jsme byli v něm ukřižováni i my a stejně jak byl znovuzrozen On, jsme znovuzrozeni i my. Nic víc po nás Bůh nepožaduje, pouze to, že jsme zemřeli – hříchu – a jsme duchovně znovuzrozeni. Když tak začneme žít, bude v nás žít Ježíš Kristus. Na životě apoštola Petra je vidět rozdíl, jestliže Kristus žije mimo nás nebo v nás. Když byl Ježíš mimo Petra, neměl odvahu přiznat se k Němu a třikrát Jej zapřel. Po vylití Ducha svatého, vstoupil do Petra Kristův život a on nemohl jednat jinak, protože Kristus nemůže zapřít sám sebe. To dokazují příklady těch, kteří zemřeli v Kristu a pro Krista, protože On v nich žil a nemohl ve své přirozenosti být jiný. Kristus v nás, vidí hříchy tohoto světa a odhaluje nám je. Můžeme se poctivě snažit o spasení na základě znalostí a skutků podobně jako Nikodém, ale nic nám to nebude platné. Pouze znovuzrozením zemře naše minulost a začne žít Kristus v nás 🙂
Pavol Krištof
Článek super. Mám dojem, že jsme mírně posunutí ke SWEET Jesus, který je tu od toho, aby nám tu plnil naše přání (což je samozřejmě do určité míry pravda). Někdy mám pocit, že 80-90% pastoračních problémů pramení z – říkám tomu poruchy sebevydání. Láska Kristova nás zavazuje – jak to, že příliš často tak málo. U teba je odpustenie, aby sa ťa báli – skoro nevýdaný jev atd. Jak často se v naší společnosti dostane ztracený hříšník jdoucí po široké cestě k jistému cíli do bodu, kdy uvidí, že je v totálním průšvihu, aby měl šanci uvidět Ježíše jako toho slavného, který jako jediný má tu moc, aby ho zachranil z jeho hříchů? Jak často slyšíme, že Bůh miluje hříšníka a nenávidí hřích a jak často slyšíme, že kdo nemá Ježíše, Boží hněv zůstává na něm? Dříve církev strašila a ovládala tím lidi, bylo to odporné a hnusné, díky Bohu za zlomení totality a za svobodu. Ale vylili jsme vaničku i s dítětem. A ztratili jsme něco ze své slanosti. A maso se kazí… a smrdí čím dál víc. A my se často bojíme a nevíme, co dělat. Bojíme se říct, že Bůh se zlobí na hříšníka každý den a Jeho tvář je obrácena proti těm, kdo páchají nepravost. Už vidím, jak se někteří pohoršují jenom nad těmito slovy (asi ještě nečetli Písmo). Díky Bohu za takové články, modlím se, abychom uměli kázat evangelium.
Pavla Klingerova
promiňte ale nenašla jsem ani jméno autora článku, takže nevím, kdo je autorem 3 způsobů ředění evangelia. nerozumím tomu „jak moc jsme zhřešili proti svatému a spravedlivému Bohu.“ nevím co znamená jak moc. hřích je vždy hřích. a taky nevím co je to akcentovat přijetí Krista. je článek přeložen z cizího jazyka?
s pozdravem pavla klingerová