Národní Probuzení – ohlédnutí za letošním rokem

NÁRODNÍ PROBUZENÍ (NP) je iniciativa, která si klade za cíl pomáhat přinášet duchovní změny (nejen) v naší republice. Vznikla před dvěma lety jako výslednice práce Connect Disciples Prague, kdy mladí vedoucí Connectu spolu s mládeží z Církve Bez Hranic (CBH) jezdili s vyučováním o učednictví po českých a moravských sborech, vyšli do ulic se modlit za nemocné a přinášet Dobrou zprávu všude tam, kam je Pán poslal. Následně proběhla konference s názvem Království Nebes, kde byl oznámen vznik Iniciativy a samotné cíle Národního Probuzení – přinést Evangelium všem lidem žijícím v ČR do listopadu 2023. Asi jste slyšeli o Jesus tramvaji v Praze, která zahýbala médii a několikrát proběhla reportáž na celostátních televizních kanálech – například zde. Dále se objevily v mnoha městech billboardy s dnes již typickým designem „rozpixelovaného“ Ježíše a textem: „Hledáš lásku? Láska hledá tebe.“ Tyto billboardy, letáky, trička, nádražní reklamy, inzerce v novinách a médiích (např. iDnes) se již staly poznávacím znamením NP a spolupráce se během dvou let rozšířila prakticky do všech krajů, kdy i v mnoha dalších městech vyjely podobně polepené evangelizační tramvaje či autobusy.

SOUVISEJÍCÍTramvaj v Praze! – Národní probuzení 2023 

Mluvčím a vedoucím Národního Probuzení je Josef Bajzík z CBH Praha, který sám vždy zdůrazňuje, že Iniciativa NP není o velkých jménech, ani nemá ambice suplovat jakkoli církev či sbory. Principem je pomoci přinést Evangelium všude tam, kde místní sbory sice chtějí, ale buďto nemají dostatek zkušeností nebo prostředků. Stačí proto jen oslovit NP na narodni.probuzeni@gmail.com a po vzájemné dohodě, kdy se stanoví datum akce, NP zařídí reklamu na sociálních sítích, na iDnes formou vyskakovacích widgetů, letákovou kampaň s distribucí do poštovních schránek ve vybraných lokalitách, výlepem plakátů a billboardů; až po samotnou realizaci evangelizace, kdy tým NP složený převážně z dobrovolníků z různých církví (pozn.: nejde nám o teologii, ale o Evangelium!) dorazí na místo, popř. i s technikou a za podpory místních proběhne dohodnutá akce. Někdy jde o jednodenní událost, jindy o strategické kázání Dobré zprávy na území města po celý týden nebo dokonce měsíc – viz informace o letošních kampaních níže. Základem pro pořádání jakékoli akce či kampaně je vždy spolupráce s místní církví. Věříme, že Pán Ježíš nás poslal nejen zvěstovatEvangelium, ale především činit učedníky – a toto by nebylo možné bez následné péče, kterou právě poskytne místní sbor či církev. Zároveň se však snažíme vytvářet i vlastní síť tzv. follow-ups, kdy na našich stránkách lze nalézt interaktivní mapu s rozmístěním dobrovolníků po celém území ČR, kteří mohou pomoci v hledání Ježíše lidem, kteří mají problém přijít jen tak na pozvání v neděli do církve. Uvědomujeme si emoční a vztahovou propast, kterou způsobují sociální sítě. Proto jsme velmi aktivní i na nich – například zde.

Letos za podpory KN proběhla na jaře měsíční intenzivní evangelizační kampaň v Olomouci, která vyvrcholila čtyřmi koncerty slovenských Timothy a open-air Bohoslužbou na Horním náměstí. Distribucí 12.000 letáků jsme podpořili setkání s Jakubem Kaminskim v Praze. Mediálně jsme pak podpořili akce v Blansku, Plzni, Ostravě, České Lípě, Třeboni, Českých Budějovicích, Litvínově, Novém Městě pod Smrkem, Turnově a Liberci.

Celkem se distribuovalo skoro 100.000 letáků. V současnosti právě podporujeme další evangelizační kampaň v Olomouci, kterou organizuje tamní AC (Apoštolská církev) a další sbory, jejíž součástí jsou polepy na 5 tramvajových soupravách.


Co se intenzity týče, zatím největší událost proběhla na konci srpna v Jablonci nad Nisou pod názvem Revival Week, kde jsme sloužili pod záštitou Křesťanského Sboru Dobrá Zpráva (pastor Jakub Hauzner) celý jeden týden v kuse a podařilo se nám pokrýt služebními týmy prakticky celé město. Do Evangelizace se zapojilo několik desítek nadšených služebníků z celé České republiky. Tomu předcházela rozsáhlá kampaň na křesťanských sociálních sítích. Sbor Dobrá Zpráva připravil ukázkové zázemí i plánování strategie, rozdělení města na jednotlivá působiště, modlitební pokrytí a program následných akcí, které sehrály velkou roli v celém našem „vítězném tažení.“
Během akce slyšelo mnoho lidí z Jablonce o Ježíši, modlili jsme se za nemocné a viděli jejich uzdravení. Několik lidí vydalo svůj život Pánu, a dokonce proběhly i dva křty v Jablonecké přehradě!
Závěr týdne patřil velkému shromáždění v neděli v Eurocentru. Skvělé a moudré bylo rozhodnutí vedení Dobré Zprávy pořádat i po samotné kampani tematické večery, které se konaly celý následují měsíc vždy ve středu odpoledne ve sborové budově a pro velký úspěch v nich jablonečtí pokračují doteď! Z počátku moc lidí nechodilo, ale nakonec se Pán přiznal k této ochotě jabloneckých „vést dál“. Od očitých účastníků víme, že jde o mimořádná shromáždění naplněná Boží mocí a velkou radostí. V Národním Probuzení věříme, že právě NÁSLEDNÁ PÉČE (follow-ups) je zcela zásadní při každé evangelizaci. Je to rozhodující element, který často určuje, zda oslovený či i na místě obrácený člověk se křesťanem stane napořád anebo jen na pár dní…

Více o Revival Weeku se můžete dozvědět zde.

Tímto vás všechny zveme, abyste se rovněž zapojili a promluvili si s vaším pastorem, knězem či vedoucím o tom, jak zasáhnout vaše město, protože náš cíl – přinést Evangelium k 10 milionům Čechů se zatím splnit nepovedlo…

S vaší pomocí to však můžeme změnit a přinést Evangelium všem. 

Koneckonců – jde „jen“ o život věčný!

Za tým Národního Probuzení

Josef Bajzík, Prokop Mejstřík, Jan Selnekovič a Andy Janeta Datum: 28. listopad 2024 Foto: Národní Probuzení

Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin

Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.

Pomozte nám pokračovat v této misi a podílejte se na ní spolu s námi. 

Tags:

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář