Po více než dvaceti letech se nakladatelství Biblion rozhodlo pro novou podobu loga. Dosavadní svitek od nynějška nahradí otevřená kniha – obojí se totiž řecky řekne βιβλίον (Biblion). Nové logo kromě lepší zřetelnosti také lépe vyjadřuje vizi nakladatelství, spojenou s jedním zvláštním obrazem v knize Zjevení: anděl podává člověku knížku (biblion), aby ji snědl. Ta mu je v ústech sladká, ale v břiše hořká. A přesně takové knihy chce Biblion vydávat… Co jsou na první pohled přitažlivé tématem i zpracováním, ale po přečtení čtenáři ztěžknou v břiše, aby je musel dlouho trávit.
Uviděl jsem také jiného silného anděla, jak sestupuje z nebe, oblečen oblakem. Na hlavě měl duhu, jeho tvář byla jako slunce a jeho nohy jako ohnivé sloupy. V ruce měl otevřenou knížku… Šel jsem tedy k tomu andělu a řekl mu: „Dej mi tu knížku.“ Odpověděl: „Vezmi ji a sněz. V břiše ti způsobí hořkost, ale v ústech ti bude sladká jako med.“
Zjevení 10
Autorem loga je Petr Stiegler z grafického studia Designology, který pro nás už dříve vytvořil grafickou podobu Bible21 nebo Parabible. Nový vizuální styl Biblionu postavil na archetypu „rebela“, jehož motivací je touha pojmenovávat aktuální problémy a konfrontovat je. Usiluje o dosažení změny poměrů, a proto přichází s novými pohledy, kterými chce narušit status quo a probudit v druhých naději, touhu a vůli ke změně.
Autor: Tisková zpráva Datum: 24. ledna 2022 Foto: Biblion
Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin
Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.
Pomozte nám pokračovat v této misi a podílejte se na ní spolu s námi.