Lidé se bojí mluvit o pronásledovaní křesťanů, aby nebyli označeni za islamofoby

Lidé na západě se zdráhají hovořit o křesťanském pronásledování, protože se obávají, že by ho bylo možné použít jako „alibi pro islamofobii“, říká kněz Giles Fraser.

Dr. Fraser po velikonočním nedělním útoku na srílanské církve v novinách Guardian uvažoval, proč se na západě často hovoří o ohlušujícím tichu navzdory tomu, že křesťané jsou nejvíce pronásledovanou náboženskou skupinou na světě, informují internetové noviny Christian Today.

Je to v kontrastu s nedostatkem mediálního pokrytí o situaci křesťanů v místech, jako je Severní Korea a v arabských zemích, s mediálním šílenstvím kvůli ohni v Notre Dame. „Žijeme sice v jedné z nejzávažnějších fází křesťanského pronásledování v historii, ale většina lidí ji odmítá uznat,“ řekl. „Ano, tyto strašné vraždy budou v médiích na den nebo dva – ale obecně se staráme víc o oheň ve slavné katedrále než o ty lidi, kteří jsou zabiti v architektonicky méně významných místech světa.“

Navrhl, že může být spojen se špatným vnímáním křesťanství. „Proč jsme k tomu slepí – obzvláště vzhledem k tomu, že se staráme o tolik jiných forem útlaku?“ pokračoval.

„Ne, nejde o soutěž. Ale zajímalo by mě, zda se na nějaké nevědomé úrovni světský a široce progresivní západ domnívá, že to na křesťanství mělo přijít. Spojují křesťanství s papeži a jejich armádami, s křížovými výpravami a inkvizicemi, s antisemitismem, britským imperialismem a demonstranty proti potratům.“

Křesťané na Západě nepomohli také tím, že se cítili pronásledováni při některých „drobnostech,“ jako je zatčení pouličních kazatelů a právních bitev mezi pekaři a homosexuálními páry kvůli objednávkám dortů. Uvedl, že popis takových incidentů, jako pronásledování, znehodnotil význam toho slova a „vyznělo to spíše jako manipulace určená k tomu, aby křesťané znovu získali nějaké ztracené místo v kultuře“.

„Kromě toho, biskupové s růžovou tváří v Sněmovně lordů nevypadají jako pronásledovaná skupina, a tak když mluví o křesťanském pronásledování, vypadají trošku směšně,“ poznamenal.

Dále dodal, že v některých případech může být neochota hovořit o křesťanském pronásledování zakořeněna ve strachu z toho, že lidé budou v jedné skupině spolu s muslimskými rasisty.

„A možná jsou i někteří, kteří nechtějí mluvit o křesťanském pronásledování, protože se obávají, že by to mohlo být snadno použito, jak to někdy bývá, jako alibi pro islamofobii,“ konstatoval. „Jednodušší je mlčet o vraždě křesťanů, než se dát na stranu těch rasistů, kteří viní muslimy ze všeho zlého.“

Došel k závěru, že bez ohledu na pronásledování a útoky by křesťané měli nadále hlásat svou víru věrně, protože věří, že „láska nakonec zvítězí nad nenávistí“.

„A to znamená, že jsme přesvědčeni, že terorismus nikdy nemůže potlačit zvěstování dobré zprávy o Velikonocích. Na Velikonoce nemá tma poslední slovo,“ uvedl ve svém komentáři k situaci na Srí Lance. „To je důvod, proč lidé šli na Srí Lance do kostela, aby znovu naslouchali tomuto poselství: Kristus vstal z mrtvých. Haleluja.“

Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin

Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.

Rádi byste nám pomohli pokračovat v této misi a měli tak možnost se na ní spolu s námi. 

 

-mn-  Foto: screemshot YouTibe – útok na Srí Lance

Tags: ,

2 Komentáře

  1. Karel Krejčí

    Všeobecná a liběznějící fráze, že – láska zvítězí nad lží a nenávistí – vyvolává přinejmenším pochybnost, jak ji sloučit se spravedlivými činy svatých tak, jak je uvedeno ve Zjevení 19:7,8. Vždyť sám Kristus byl a je Beránkem, ale i Lvem – nenávidějícím hřích.

    Odpověď
    • Konečný Fr.

      Ten Havlův výrok se nechá konkretizovat, upravit a to následovně: Ježíš Kristus zvítězil nad lží a nenávistí.
      To by se asi našim demogratům moc nelíbilo, oni totiž bojují za svou pravdu a ne za Boží.

      Odpověď

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář