Pavia – Augustinovo zapálené hledání Pravdy a Boha, cesta jeho konverze je pro každého nás vzorem, protože také my jsme neustále na cestě obrácení, také my hledáme, jak dospět k Logu, Kristu, k Bohu učiněnému tělem, kterého se můžeme dotknout, vidět svýma očima a milovat – řekl kardinál Robert Sarah při oslavách ke cti Augustina nad jeho hrobem v severoitalské Pavii.
Prefekt Kongregace pro bohoslužbu a svátosti mluvil o svém zvláštním vztahu k tomuto velkému církevnímu otci, který byl podobně jako on Afričanem a může být vzorem obrácení pro současný svět. Sv. Augustin si totiž Boha zamiloval pozdě, po celé své mládí hledal štěstí bez Boha. Po této stránce jse podobá dnešnímu člověku, kterému se zdá, že se bez Boha může obejít. Celá naše společnost, jak připomínali poslední papežové, se zařizuje tak, jakoby Bůh nebyl, a žije v tiché apostazi a relativismu, konstatoval kardinál Sarah.
Zdůraznil, že současný svět usiluje o oddálení člověka od Boha skrze ideologie, které pošlapávají evangelium a Boží přikázání. „Také uvnitř církve jsou pastýři, kteří se nechávají svést z cesty těmito ideologiemi, předkládají je věřícím s přesvědčením, že takto činí evangelium zajímavějším, protože snažším k životu. Ježíš však přišel, aby nám ukázal náročné evangelium a jedině když radikálně žijeme Jeho slovem, naše lidská a křesťanská existence se naplňuje,“ kázal africký kardinál.
„Neřiďme se učení těch pastýří, kteří předkládají evangelium jiné než jaké nám zanechali apoštolové,“ zdůraznil prefekt Kongregace pro bohoslužbu a svátosti. Pastýři církve se mají řídit učením, které sv. Pavel předal Timoteovi, když jej vybízel, aby hlásal Boží slovo vhod i nevhod, a varoval před těmi, kdo se budou obklopovat učiteli podle svého vkusu, kteří „odvrátí sluch od pravdy a obrátí se k bájím“ ( 2 Tim 4, 2-4) – připomínal kardinál.
Autor: Vatikánský rozhlas Datum: 30. srpna 2019 Foto: CC Search – kardinál Sarah
1 Komentář
Karel Krejčí
Svět má nepochybně své vize a ideologie, jejichž součástí jistě není Bůh. Dokonce se i blahove snaží o dobré skutky. Jenomže zde je malý „zádrhel“. Podle pravdiveho rčení:“všechno špatné je pro něco dobré“, platí i obrácená varianta, že nic není pouze dobré, ale je více či méně i špatné. To je realita a lest tohoto světa o čemž nás informuje Písmo, především apoštol Pavel. I tuto moudrost je nutné předávat světu a usvedcovat jej v jeho blahove naivite a také v bezvychodne iluzi a lži.