Křesťané z Velké Británie se domnívají, že církev se během pandemie nedokázala dostatečně dobře přizpůsobit a nevyužila technologické vymoženosti doby.
Vyplývá to z nového výzkumu od společností Premier, který ukázal, že 63 procent si myslí, že církev se jen s obtíží přizpůsobuje a využívá moderní technologie. Do ankety se zapojilo přes 2 000 křesťanů, kteří před pandemií navštěvovali kostel alespoň jednou měsíčně.
SOUVISEJÍCÍ – Nový průzkum ukázal, že mladí lidé plánují o Vánocích navštívit bohoslužby
Chris Bright z organizace Thinking Church, která pomáhá sborům vytvořit strategii pro jejich služby, v rozhovoru s portálem Premier řekl, že je potřeba, aby obsah byl pro digitální publikum poutavý. „Před pandemií, kdyby je bohoslužba nezaujala, lidé by se ve svých myslích tak nějak odhlásili a mohli jste vidět, jak se v mysli potulují, ale neopustili by budovu. Ale v online prostoru může kdokoli kdykoli odejít,“ poznamenal Bright.
„Myslím si, že problém, který jsme měli, je ten, že církev celkově vzala to, co vždy dělala, předtím, připravila bohoslužbu a prostě to zveřejnila online. Ale online prostor a osobní prostor jsou opravdu dvě velmi odlišné sféry.“
Mezi těmi, kteří byli méně shovívaví ke schopnosti církve přizpůsobit se moderní době, byli lidé ve věku od 18 do 34 let.
Bright tvrdí, že aby církev mohla zapojit mladou a střední generací musí se dokázat přizpůsobit požadavkům online prostoru. „Bohoslužba má tradičně asi 30 minut chval a asi 30minutové kázání, ale to se do online prostoru moc nehodí. Pokud děláte online bohoslužbu, tak to není nijak zvlášť poutavé,“ upozornil.
„Pokud máte monolog ve videu na YouTube, tak bývá dlouhý asi tak pět až deset minut,“ dodal Bright pro portál Premier.
Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin
Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.
Pomozte nám pokračovat v této misi a podílejte se na ní spolu s námi.
-red- Datum: 9. prosince 2021 Foto: Pixabay – ilustrační