Dan Drápal / Válčí se už rok

Válčí se už rok, a bude se válčit ještě dlouho. A nikdo netuší, jak dlouho.

  Když loni 24. února Rusko zaútočilo na Ukrajinu, domnívali se snad všichni, koho to zajímalo, že ruská armáda do tří dnů obsadí Kyjev a Rusko instaluje na Ukrajině loutkovou vládu, podobně jako to plánovalo po invazi „spřátelených armád“ do Československa v srpnu 1968. Invaze se tehdy povedla, jen s tou „dělnicko-rolnickou“ vládou to jaksi nevyšlo. 

  SOUVISEJÍCÍ Dan Drápal / Ztratili jsme samostatnost

Západní tajné služby sice věděly, že k útoku na Ukrajinu dojde, nicméně netušily, že Ukrajina bude schopna se bránit. S vývojem, jaký nastal, zřejmě nikdo relevantní nepočítal. 

Což se ukázalo jako velký problém. „Sil, které jsem rozpoutal, nemohu se zbýt“, říká ve stejnojmenném dramatu o Faustovi Čarodějův učeň. Ano, válku (někde se tomu říká speciální vojenská operace) se podařilo rozpoutat, ale podaří se ji ukončit?

 Newsletter Křesťan dnes – týdenní přehled nejdůležitějších zpráv

Co v současné situaci znamená vítězství pro jednu či pro druhou stranu?

 Problematická otázka. Rusko si může na tuto otázku odpovědět několika různými způsoby. Maximalistická odpověď zní: Obsaďme celou Ukrajinu a eventuálně ji opět připojíme k Rusku. Minimalistická odpověď zní: Obsadíme území, na kterých jsme provedli „referenda“, tedy ponecháme si Krym a dobudeme Doněckou a Luhanskou oblast. A Cherson.  

  Ale co Ukrajina? Ta by za vítězství považovala pouze obnovu stavu před rokem 2014, tedy opětovné připojení okupovaných oblastí k Ukrajině. Na to ovšem Rusko nikdy nepřistoupí. 

  

Ani jedna, ani druhá strana nemá k vítězství dostatek sil, a i kdyby svých pozemních cílů dosáhla, situace by byla velice nestabilní. I v případě, že by se Rusku podařilo dosáhnout maxima, zřejmě by se muselo vyrovnávat s vleklou partyzánskou válkou. 

Západ nechce nechat Ukrajinu prohrát, ale zřejmě jí neumožní ani vyhrát. 

SOUVISEJÍCÍ – Dan Drápal / Vlastizrada? Opravdu?

Západní politici tvrdí, že je na Ukrajincích, aby se rozhodli, kdy a o čem začnou s Ruskem vyjednávat. Tady ale vidím problém. Bez západních zbraní by už Ukrajina patrně prohrála – přes veškerý a obdivuhodný heroismus svého odporu. Proto by Západ měl být součástí vyjednávání. A především by měl mít jasný plán.

Ukrajinský národ je vskutku hrdinský a má sympatie mnohých z nás. Nicméně přes veškeré hrdinství je i na Ukrajině hodně korupce a neschopnosti. Nemá cenu si to zastírat. Ano, v Rusku je korupce podle zjištění různých agentur, které se tím zabývají, ještě podstatně vyšší, a – a to je ještě důležitější – Ukrajina se alespoň snaží s korupcí něco dělat, byť výsledky zatím nejsou oslnivé. 

Kdy vypukla první světová, říkalo se na obou stranách: Do Vánoc budou naši vojáci doma. Byli, jenže to bylo o Vánocích 1918, ne 1914. Zatím to vypadá, že i rusko-ukrajinská válka bude dlouhá. 

 

Může se ale stát něco neočekávaného. Jedna či druhá strana může zkolabovat. Někteří čekají na Putinův pád. Na ten bych nesázel – už proto, že Putin není zdaleka nejhorší ruský vladař v posledních stu letech. Padne-li Putin, je možná, ba dokonce pravděpodobné, že na jeho místo nastoupí někdo horší. 

         Ale ani kolaps Ukrajiny není vyloučen. Vojáci v prvních liniích jsou hrdinští, ale nesmírně unavení. Ukrajina jednoduše nemá tolik zbraní, ale ani tolik lidí, jako Rusko.

         Modlím se, aby zasáhl Bůh. Rusko může prohrát celou řadu bitev, ostatně Napoleon obsadil i Moskvu, ale Rusko nelze nějak definitivně porazit. Je ale třeba je zadržet. Rusko přestane být „lotrovským státem“, jedině pokud se stane něco zásadního. Proč jsou dnes Japonsko a Německo demokraciemi? Protože jejich předchozí režimy byly na hlavu poraženy. Rusko takto porazit nelze. A Rusko dnes stojí za Putinem. Demokracie by se tam mohla uchytit až za několik generací, a ještě dříve, než by se Rusko demokratizovalo, musel by v něm zavládnout právní stát. Ten totiž musí předcházet nastolení demokracie. A právě ten v Rusku nikdy nebyl. Ne, lidské řešení tato situace nemá. 

 Nicméně Ukrajině pomáhejme, seč to jde.  

Původně psáno pro magazín Proboha!

Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin

Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.

Pomozte nám pokračovat v této misi a podílejte se na ní spolu s námi. 

Autor je teolog a publicista Datum: 1. března 2023 Foto: Pixabay – Kyjev

Tags: ,,,,

81 Komentáře

  1. Komentář považuji za rozumné a střízlivé hodnocení situace. Výsledkem bude zamrzlý konflikt na zatím neznámé hranici.

    Odpověď
  2. „Modlím se, aby zasáhl Bůh“
    Pane Drápale,
    připomínáte mi člověka, který si koupí novou technickou věc a po jejím rozbalení se rovnou pustí do sestavení a zprovoznění. Když po dlouhém a marném úsilí své neúspěšné snažení vzdá, konečně se poníží a začne si pročítat návod.
    V ničem jste se nezměnil.

    Odpověď
  3. Myslím, že budoucnost války rozhodnou volby a dění ve východní Evropě – Slovensko a Maďarsko. Západ již nemá moc zbraní, které by ještě mohl dát. Rozjet masívní zbrojení by asi nebylo politicky průchozí (resp. jen někde). V následujících měsících se ukáže, zda Ukrajina dokáže s tím, co dostala a dostane, vytlačit ruská vojska přes hranice. Pokud ano, bude čas jednat, pokud ne, také. Konflikt ukončí mírová jednání. Nejpravděpodobnější je přijetí Ukrajiny do NATO (či smluvní záruky) a spuštění nové železné opony. Měli bychom se modlit za protestantské církve v Rusku. A podporovat je, pokud někdo má cestu .

    Odpověď
  4. Pane Krejčí,

    kromě toho, že jste pana Drápala ponížil, neřekl jste jakoukoliv vlastní myšlenku. Zřejmě chcete dát najevo, jak by si měl počínat správný křesťan.

    Odpověď
  5. Pohledem do minulosti lze spatřit budoucnost. Největší říší včech dob byla říše Čingischánova a padla. Padla i říše Alexandra Velikého. Stejně tak Řím. Jednou bude poraženo i Rusko a Čína. Zřejmě se tak ale nestane v dohledné době.

    Válka na Ukrajině je válkou zástupnou. Je to boj totalitních států Ruska a Číny proti státům svobodným. Ve válkách vítězí subjekty, které mají silnější ekonomiku. Hrubý domácí produkt totalitních států činí 20 bilionů dolarů, HDP svobodných států činí 50 bilionů dolarů. O vítězi je tedy rozhodnuto. Velkou výhodou totalitních států je svoboda slova ve státech svobodných. Díky ní mohou ve svobodných státech šířit svoji propagandu a vychovávat si v nich zrádce. I na tomto webu zrádci svobodných států působí. Jejich hříchem je smilstvo – v biblickém slova smyslu je smilstvem nejen cizoložství, ale jakákoliv zrada.

    Zrádcům se také říká chcimírové. Jsou to typově stejní lidé jako ti, co požadovali, aby Češi před druhou světovou válkou odevzdali Hitlerovi Sudety, tím ho usmířili a zabránili tak válce. Nejen že jí nezabránili, ale Hitlera jen povzbudili. Stejně by dopadly ústupky Putinovi. Jednání s Putinem nemá smysl. Jednak proto, že žádné předchozí dohody nedodržel, ale hlavně proto, že i Západ by se ve výsledné smlouvě musel k něčemu zavázat. Výsledek? Putin by své závazky kdykoliv porušil, protože na našem mínění mu nezáleží a Rusy dokáže zmanipulovat. Zato závazky Západu by byly platné, protože západní novináři by jejich porušení politikům neodpustili. Smlouva s Putinem by tak byla gólem do vlastní branky.

    Putin disponuje obrovským množstvím zrádců v našich řadách. Jejich zbraní jsou konspirační teorie. Podle nich Západ chtějí ovládnout jacísi globalisté, někdy taky označovaní jako establisment. V našem státě pode nich patří k establishmentu Fialova vláda. Cílem je vyvolat ve společnosti rozkol a nenávist. Vláda nedokáže konspirační teorie vyvrátit. Když se o to pokouší, je jako ta postižená husa, která nejvíce kejhá. Je dobré se modlit, ale ještě lepší je přiložit ruku k dílu. To znamená konspirační teorie vyvracet. Postavit se taky proti chcimírům, aby si nakonec nemysleli, že jejich zvrácené myšlenky někdo podporuje.

    Odpověď
  6. Lotrovský stát je podle mne USA. Kdybych měl Rusku poradit, tak bych je velmi varoval před západní pokryteckou demokracií. To už je lepší car. Ukrajinský národ nemá moje sympatie stejně jako český, protože se ve velké většině nechali Spravedliví by bylo oblbnout západní propagandou. Je mi líto Ukrajinců, kteří se stali obětí západní chamtivosti. Spravedlivé by bylo, kdyby Krym a západní oblasti zůstaly Rusku a Ukrajina zůstala neutrální.

    Odpověď
  7. Pane pavle v,

    Lukáš 18:22
    „Jedno ti ještě schází: Prodej všechno, co máš, rozdej chudým a budeš mít poklad v nebesích; pak přijď a následuj mne.“

    Každý jsme něčím relativně bohatí. To ještě není samo o sobě na závadu. Otázkou však je, kdyby nám Ježíš položil otázku, zda jsme ochotni se toho vzdát, zda bychom se tak skutečně zachovali? Být dobrým spisovatelem ještě neznamená, že opravdu následujeme Krista. Stejně tak je neslučitelné podporovat různými způsoby válečný konflikt a současně se modlit, aby zasáhl Bůh. Buď jedno nebo druhé. Buď máme víru v Boha, nebo ne a bereme vše do vlastních rukou. Pan Drápal se uchyluje k Bohu jako k poslední záchraně. Poněkud obrátil pořadí.

    Odpověď
  8. Podle generála Petra Pavla má Západ dostatek kapacit na výrobu munice a zbraní pro dodávky Ukrajině. Navíc je dokáže proti Rusku vyrábět s vyšší produktivitou práce. O vysoké ekonomické převaze Západu jsem již psal. Západ má rovněž převahu v technologii elektronického boje (odposlech, vyhodnocování cílů atd.) To je také příčina, proč jsou Ukrajinci schopni odolávat ruské přesile – Západ jim dodává cenné informace.

    Na výsledek války bude mít vliv, jak si poradíme s Putinovou pátou kolonou v naší zemi. To není jen Okamura, který v Parlamentu mluví o ukrajinizace naší země a propaguje národní sobectví. To jsou i křesťané. To je například křesťan, imunolog Václav Hořejší, který stojí za peticí Stop zbraním pro Ukrajinu, zmírnění sankcí vůči Rusku, zahájení jednání o ukončení války i náznaky, že za konflikt může i Západ. Více o petici zde: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-v-kremlu-maji-radost-mini-pojar-o-ceske-iniciative-mir-a-spravedlnost-222927

    Myslím, že zde je úkol pro nás křesťany: Působit na lidi ve svém okolí, aby nebyli ve vztahu k Ukrajině sobečtí, vyvracet lži dezinformačních webů o prohnilém Západě, který může zachránit jen nevinné Rusko, přinášet naději ve smyslu Havlova výroku: „Naděje není to přesvědčení, že něco dobře dopadne, ale jistota, že má něco smysl – bez ohledu na to, jak to dopadne.“

    Odpověď
  9. Karel Krejčí

    Kladu si otázku, zda má ten Zlý, dočasný pán tohoto světa, strach z fanatického válečného úsilí?
    Má strach ze zbrojařských koncernů, které na konfliktu vydělávají miliardové zisky?
    Má strach z ohromných materiálních a devastujících škod?
    Má strach z utrpení a zabíjení člověka člověkem?
    Má strach z politiků?
    Má strach z posuzování věcí na dobré a zlé?
    Ne, nemá strach, to vše je jeho „potrava“.
    Má strach pouze z jednoho, aby lidé neprohlédli jeho „divadlo“ – dočasné divadlo.

    Odpověď
  10. Pane Krejčí,

    válka na Ukrajině by mohla okamžitě skončit, kdyby ruští vojáci opustili ukrajinské území. Rusové útočí, Ukrajinci se brání. Váš protiválečný traktát je tedy určen jen Rusům. Nebo si myslíte, že za válku nesou vinu Ukrajinci tím, že se brání?

    Říkáte, že “ je neslučitelné podporovat různými způsoby válečný konflikt a současně se modlit, aby zasáhl Bůh.“ Představte si, že by se vám do bytu chtěl dostat lupič. Co byste uděla? Modlil byste se, aby lupič odešel, nebo byste zavolal policii? Nebo byste mu otevřel, nabídl všechno cenné, co máte doma a nádavkem nabídl heslo vašeho bankovního konta?

    Odpověď
  11. To p. Pavel: to, že jsme schopni vyrábět zbraně, neznamená, že je k tomu politická vůle. Znamená to omezit jiné výroby a s velkou prioritou vyrábět. To státy udělají, pokud jsou v kritickém ohrožení, méně, pokud je v ohrožení někdo jiný. Taky to asi nikdo nezaplatí…a jde o veliké sumy. Jsme schopní v česku dát třeba 100, 200 mld (tj. zadlužit se s rizikem pádu měny když už teď hospodaříme s deficitem rozpočtu minimálně 300, spíš reálně i 400 mld?)? Zatím dáváme z přebytků a výzbroje, kterou stejně nahrazujeme za modernější. To pomalu končí. On ten pohled ze západu je jiný, než z česka. Když začala válka na Ukrajině, byl jsem zrovna v Anglii na křesťanské akci. Všechny křesťany to zaujalo, ale prakticky nikoho moc netrápilo. Lidem za západě Ukrajina splývá s Ruskem, nevidí nebezpečí z Ruska pro ně osobně a nemají pocit, že to stojí za velké oběti. A rozsáhlá válečná pomoc by stála veliké oběti. Osobně myslím, že je to velmi krátkozraké. Světová válka nakonec může zasáhnout široké okolí a může být mnohem ničivější a dražší.

    Odpověď
  12. Pane pavle v,
    válka na Ukrajině skončí, až ti skuteční hráči přestanou hrát. Víte to stejně dobře, jako já.
    Co se týče Vašeho, zde věčně omílaného evergreenu o reakci na lupiče nebo zloděje, tak mám nepochybně respekt. Ovšem ne v té podobě, jak si představujete. Ano, mám respekt k podobenství, ve kterém Ježíš upozorňuje, že jeden z Jeho příchodů na Zem bude neočekávaný a nenápadný „jako zloděj“. A co se týče nevyžádané „návštěvy“ skutečného zloděje nebo lupiče, věřím v kauzalitu. A mám klidný spánek – opravdu. 🙂

    Odpověď
  13. V článku se píše:

    “Bez západních zbraní by už Ukrajina patrně prohrála – přes veškerý a obdivuhodný heroismus svého odporu…Ukrajinský národ je vskutku hrdinský a má sympatie mnohých z nás.“

    Zéloté v Ježíšově době byli nepochybně také, po lidsku řečeno, hrdinští. Měli však proto sympatie Ježíše?

    V článku je uvedeno:

    „Rusko přestane být „lotrovským státem“, jedině pokud se stane něco zásadního… Demokracie by se tam mohla uchytit až za několik generací, a ještě dříve, než by se Rusko demokratizovalo, musel by v něm zavládnout právní stát. Ten totiž musí předcházet nastolení demokracie.“

    A co je křesťanům do demokracie? Demokracie snad není lotrovská? Není snad pod satanovou pravomocí?

    „Ďábel ho vyvedl vzhůru, v jediném okamžiku mu ukázal všechna království země a řekl mu: „Všechnu tuto pravomoc a jejich slávu dám tobě, protože mně je dána, a komukoli chci, tomu ji dám.“ (L 4:5-6)

    Křesťané se mají starat o Boží království, ne o demokracii. Demokracie není Božímu království o nic blíže než jiné formy světské vlády.

    Odpověď
  14. Ad pavel v

    Napsal jste:

    „Pohledem do minulosti lze spatřit budoucnost. Největší říší včech dob byla říše Čingischánova a padla. Padla i říše Alexandra Velikého. Stejně tak Řím. Jednou bude poraženo i Rusko a Čína. Zřejmě se tak ale nestane v dohledné době.“

    Jako padla i britská říše, nad níž nezapadalo slunce, tak padnou i USA a skončí jejich rozeštvávaní celého světa, který potřebují vysávat, aby mohly sytit svého nenasytného boha – tj. břicha svých několikametrákových obyvatel (viz Fp 3:19). Samozřejmě, že i USA budou nahrazeny obdobným satanským hegemonem, pokud do té doby nepřijde Ježíš se svým královstvím.

    Napsal jste:

    „Zrádcům se také říká chcimírové.“

    Ty, jimiž Vy opovrhujete jako zrádci, Ježíš blahoslaví:

    “Blahoslavení míročinci (mírotvůrci), neboť oni budou nazváni Božími syny.” (Mt 5:9)

    Raději proto být ve Vašich očích zrádcem (čeho vlastně?), avšak s Ježíšem Božím synem, než být podporovatelem války a propadnout věčnému zatracení.

    Napsal jste:

    “Putin disponuje obrovským množstvím zrádců v našich řadách. Jejich zbraní jsou konspirační teorie. Podle nich Západ chtějí ovládnout jacísi globalisté, někdy taky označovaní jako establisment. V našem státě pode nich patří k establishmentu Fialova vláda. Cílem je vyvolat ve společnosti rozkol a nenávist.“

    Já vidím spíše obrovské množství americkým zájmům poplatných tvůrců veřejného mínění, jejichž zbraní jsou konspirační teorie o ruských a čínských „hybridních válkách“, jejichž cílem je vyvolat ve společnosti nenávist vůči Rusku a Číně. Je tato nenávist, na jejímž šíření se na tomto webu nejvíce podílíte právě Vy, v zájmu obyvatel našeho trpasličího státečku, který v amerických službách tak ochotně štěká na velmoci a provokuje je?

    Odpověď
  15. Pane Krejčí,

    já jsem se vás tázal, co byste udělal, kdyby do vašeho domu vnikl lupič. Zda byste se modlil, nebo zda byste zavolal policii. Vy jste mi odpověděl, že věříte v kauzalitu. Je zbytečné diskutovat s člověkem, který požil.

    Odpověď
  16. Pane Ašere,

    díky demokracii máme svobodu slova a díky svobodě slova zde můžete plivat na demokracii. Kdybyste žil v Severní Koreji, která stejně jako vy považuje USA a celý Západ za největší zlo, musel byste držet ústa a krok. Musel byste se naučit na povel plakat, protože kdo nepropuká v hluboký pláč, když je Kim smutný, může skončit ve vězení. Stejně jako v Severní Koreji, ani v Číně byste nemohl svobodně citovat z Bible. Křesťanství je tam považováno za nepřátelskou západní ideologii.

    Odpověď
  17. 4 P. Ašer

    Hádají se Rus s Američanem, kdo má větší svobodu slova. Američan říká: „U nás je taková svoboda slova, že já mohu říci, že náš, americký prezident je bl*ec.“ Rus se směje: „Co je na tom, to já mohu také.“

    Odpověď
  18. pro pana Adamce

    Píšete, že Západ podceňuje ruské nebezpečí a máte asi pravdu. Ukrajině nejvíce pomáhají státy, které mají vlastní zkušenost s Ruskou zběsilostí – viz https://www.statista.com/chart/27331/countries-committing-the-most-of-their-gdp-to-ukraine-aid/

    Na to, jestli se svobodné státy proberou a začnou pomáhat opravdově, bude mít vliv opravdovost naší víry. Ježíš řekl: „Buďte solí země…“ Mohli bychom to realizovat tak, že by každý křesťan vystoupil ze své komfortní zóny a veřejně podpořil obětavost ve prospěch trpícího ukrajinského lidu. Křesťanská církev nezná hranice. Měli bychom se domluvit a působit proti lhostejnosti většinové společnosti.

    Odpověď
  19. Na Ukrajině stále umírají lidé. Přestanou umírat, když válka skončí. A ta skončí tehdy, když se na Ukrajinu nebudou dodávat zbraně. Kdo podporuje dodávání zbraní na Ukrajinu, podporuje vraždění Ukrajinců a to není slučitelné s křesťanstvím.

    Odpověď
  20. Pane Konečný,

    naprosto s vámi souhlasím, že válka skončí, až se na Ukrajinu přestanou dodávat zbraně z Ruska. Máte pravdu, že se tím podporuje vraždění Ukrajinců a že je to neslučitelné s křesťanstvím. Ale řekněte, jak byste to zařídil, aby Putin přestal ty zbraně na Ukrajinu dodávat.

    Odpověď
  21. Putin Ukrajincům zbraně pochopitelně nedodává, takže logicky s tím ani nemůže přestat. Doufám, že teď jste již spokojen s odpovědí.

    Odpověď
  22. Putin nedodává zbraně Ukrajincům, ale svým hrdlořezům, kteří Ukrajince vraždí. Až s tím přestane a Rusové přestanou útočit, bude po válce. O tom, zda bude válka pokračovat nerozhoduje Zelenskyj, ale Putin. Nebo si myslíte, že by se měl Zelenskyj vzdát jako Biľak v roce 1968 v Československu? Chtěl byste, aby Zelenskyj také zradil? Myslíte ještě na něco jiného než na zradu, vy“křesťane“?

    Odpověď
  23. Sergej Lavrov na summitu G20 v Indii tvrdil, že Rusko se snaží zastavit válku, která byla proti němu spuštěna za zneužití ukrajinského lidu. Byl přerušen smíchem z pléna. Je to chucpe.

    Chucpe je například, když vrah svých rodičů žádá soud o poshovění, protože je oboustranný sirotek. 🙂

    Jiným případem chucpe jsou proruské komentáře Konečného Fr. Jejich nestoudnost nezná mezí.

    Odpověď
  24. Ad pavel v

    Napsal jste:

    „Pane Ašere, díky demokracii máme svobodu slova a díky svobodě slova zde můžete plivat na demokracii.“

    Pro křesťana není podstatná nějaká politická svoboda, nýbrž svoboda od hříchu (J 8:32.34). Co má člověk z iluze politické svobody, když zůstává otrokem hříchu? Židé se také chvástali tím, že jako semeno Abrahamovo nikomu neotročili (J 8:33). Asi úmyslně zapomněli na to, že otročili v Egyptě i v Babylóně a za Ježíše žili pod knutou Říma.

    Napsal jste:

    „Kdybyste žil v Severní Koreji, která stejně jako vy považuje USA a celý Západ za největší zlo, musel byste držet ústa a krok. Musel byste se naučit na povel plakat, protože kdo nepropuká v hluboký pláč, když je Kim smutný, může skončit ve vězení. Stejně jako v Severní Koreji, ani v Číně byste nemohl svobodně citovat z Bible.“

    Ale mohl. Petr a Jan tak také činili, navzdory zákazu synedria (Sk 4:15.18-20.29):

    „Když se pomodlili, zatřáslo se místo, kde byli shromážděni, a všichni byli naplněni Duchem Svatým a směle mluvili slovo Boží.“ (Sk 4:31)

    A pokud jde o tu nynější politickou „svobodu“, kterou prý máme díky demokracii, snadno si můžete udělat její test, zda to není jen jalová proklamace. Zkuste třeba veřejně napsat o Židech to, co o nich říkal Ježíš, Pavel nebo Jan:

    „Odpověděli mu: „Náš otec je Abraham.“ Ježíš jim řekl: „Kdybyste byli Abrahamovy děti, činili byste Abrahamovy skutky… Vy činíte skutky svého otce.“ Řekli mu: „My nejsme zrozeni ze smilstva! Máme jednoho Otce, Boha.“ Ježíš jim řekl: „Kdyby byl Bůh váš Otec, milovali byste mě… Vy jste z otce ďábla a chcete činit žádosti svého otce…“ (J 8:39-44)

    „Vždyť vy jste, bratři, napodobili církve Boží, které jsou v Judsku v Kristu Ježíši, protože i vy jste stejně trpěli od vlastních krajanů, jako i oni od Židů, kteří zabili Pána Ježíše i své proroky a také nás pronásledovali; Bohu se nelíbí a jsou proti všem lidem.“ (1 Te 2:14-15)

    „Vím o tvém soužení a chudobě, ale jsi bohatý, a o rouhání z těch, kteří o sobě říkají, že jsou Židy, a nejsou, ale synagoga satanova.“ (Zj 2:9 srov. Zj 3:9)

    Myslím, že kdybyste u nás dnes něco takového o Židech veřejně hlásal, tak se trestnímu postihu nevyhnete. To je ta Vaše svoboda. A není v té Vaší slavné demokracii daleká doba, kdy i Nový zákon bude zařazen mezi libri prohibiti. Ostatně v některých demokraciích na západ od našich hranic jsou již dnes lidé perzekvováni už jen za to, že trvají na tak banální pravdě, že existují pouze dvě pohlaví.

    Napsal jste:

    „Křesťanství je tam považováno za nepřátelskou západní ideologii.“

    Obávám se, že za situace, kdy už Hillary Clintonová prohlásila, že ochrana tzv. homosexuálů je prioritou americké zahraniční politiky, bude biblické křesťanství v těch Vašich demokraciích vbrzku také explicitně považováno za nepřátelskou ideologii. Implicite se to již dávno stalo.

    Odpověď
  25. Pane Ašere,

    píšete, že na svoboda nemá žádnou hodnotu, že Petr a Jan kázali navzdory zákazu synedria. Je pravdou, že tehdejší křesťané neměli takovou svobodu slova, jakou máme my, ale určitou svobodu slova měli. V tehdejší Judeji nebyl totalitní systém, jako dnes v Severní Koreji a v Číně, kde je svoboda slova téměř nulová. Tam navíc dochází k sinizaci Božího Slova a představitelé církve se tam uchylují k modloslužbě – k uctívání komunistických politiků – viz https://www.krestandnes.cz/cina-v-roce-2022-vystupnovala-pronasledovani-cirkvi-varuje-lidskopravni-organizace/

    Něco podobného jsme zažili za totality také u nás. Komunisté ovládli představitele všech církví a mnohé z nich donutili k hlásání bludů, že ateistická marxistická ideologie je v souladu s evangeliem. Církve pod vedením takových lidí přistoupily na život ve lži, který se stal normou v celé společnosti. Totalitní systém otrávil svědomí člověka a česká společnost se z této nákazy dodnes neuzdravila. Dodnes jsou zde lidé, kteří se vůbec nestydí za zradu naší společnosti ve prospěch Putina. Je to pokračování zrady, které se dopustili při válečném napadení naší země Rusy v roce 1968.

    Po roce 1989 byli zrádci naší země omilostněni. Mnozí z nich milost neocenili a pokračují v propagandě našich bývalých okupantů, která spočívá v pomluvách Západu, zvláště USA. To je extra odporné, když si uvědomíme, že USA pomáhaly ve druhé světové Sovětskému svazu přesto, že Sovětský svaz rozpoutal společně s Německem druhou světovou válku uzavřením smlouvy Molotov-Ribbentrop a přepadením Polska.

    Odpověď
  26. to Pavel: Již jsem tady psal, jsou 2 druhy křesťanů. Jedni jsou hodně zaměření na svět okolo. Druzí na Boha. Jedni touží změnit svět Boží láskou a pomoci lidem. Druhým je změna světa úplně lhostejná, jde pro ně o nepřátelský systém, ke kterému mají odpor. V jiném století by možná skončili jako asketové na poušti. Většinou si vzájemně absolutně nerozumí a mají tendenci pohrdat sebou navzájem. Kdo to vidí jinak než Vy, není nutně zrádce. Kdo to vidí stejně, není nutně bludař, který nechápe podstatu křesťanství. Je možné, že Vaše argumenty se setkávají s absolutním nepochopením, již mají své pevné přesvědčení. Podobně asi Vás jejich argumenty nepřesvědčují. V křesťanství je ale láska k Bohu propojená s láskou k lidem. Extrém na jednu stranu se stává karikaturou křesťanství. Je zde důležitá rovnováha.

    Odpověď
  27. Jakub Zaorálek

    Díky za článek, který bohužel ne vždy padá do úrodné půdy, jak čtu některé komentáře. Já souhlasím.
    Myslím, že pro výsledek války je absolutně důležité, aby Západ vydržel ve své podpoře Ukrajině. Dodat vše, zbraněmi počínaje, co Ukrajina potřebuje. Možnosti k tomu máme.
    Přiznám se, že pro mne je skutečně těžké pochopit, že někdo, i nevěřící člověk, může říct – Neposilejme Ukrajině zbraně a válka skončí. Skončila by, protože by Ukrajina prohrála a obsadilo by ji Rusko. Byla by to obrovská nespravedlnost, miliony lidí by se staly zajatci a otroky agresivního a zlopodporujiciho režimu. Tím by tento režim posílil.
    Podle některých komentářů usuzuji, že Frodo a spol. neměli aktivně bojovat proti Sauronovi.
    Tuším, že část církve, alespoň katolické, ve 30. letech v Německu celkem aktivně podporovala Hitlera. Považuji to za nepochopení doby.
    Mimochodem, neslyšel jsem o nikom, kdo by před válkou kritizoval Hitlera a varoval před ním a po válce se za to musel omlouvat.
    Záhadou pro mne zůstává také to, že někdo může považovat USA za největší zlo. USA jsou nejvíce křesťanská země na světě. Znamenalo by to tedy, že křesťanství je obludné zlo, které dalo vzniknout nejodpornějšímu státu a režimu na světě. Nějak se to bije.
    A závěrem, jak říká Igor Girkin – Rusko už prohrálo.

    Odpověď
  28. V USA žije jistě mnoho dobrých lidí. Bohužel se ale do čela dostávají lidé, kteří vedou války po světě. USA by mohly válku na Ukrajině okamžitě zastavit. Není to ale v jejich zájmu. Pro ně jsou nejdůležitější peníze a moc. Zbrojaři potřebují války, aby se kšefty točily. Na životech Rusů a Ukrajinců jim nezáleží. Anglosasové se někdy na Slovany dívají jako na méněcenné národy. Proč bych měl tedy s úctou vzhlížet k Západu. Tuto válku vyprovokoval Západ a NATO. Rusko má dvě možnosti – podrobit se Západu nebo bojovat za svoji suverenitu. USA nechtějí být druzí, ale chtějí ovládat celý svět. Něco takového si rozumný člověk nemůže přát, natož křesťan. Západ ovládají neomarxisté, svobodní zednáři, Rotschildové a Rockefelerové. Proč by měl křesťan tento Západ nebo tuto EU podporovat?

    Odpověď
  29. Pane Adamče,
    patrně rozhodujícím je a bude, zda počet „skalpů“ zabitých nepřátel bude vstupenkou do nebe či do ohnivého jezera. Oněmi skalpy se jednak můžeme pyšnit, ale také je můžeme „pro jistotu“ schovávat naivně za svými zády. Opravdu ale pouze naivně …

    Odpověď
  30. To p. Krejčí Absolutně nechápu, o čem to mluvíte. Pokud snad máte dojem, že mně osobně jsou mrtví lhostejní, opravdu se pletete. Škoda každého života, ruského či ukrajinského. Již jsem plakal s více Ukrajinci, kterým někdo padl. Pokud, chápu dobře, viníte za mrtvé západní státy (vč. ČR), které dodávají Ukrajině zbraně. Ruská vojska a neregulérní útvary, kteří na území Ukrajiny zabíjí, vraždí civilisty, ničí infrastrukturu a odvlékají děti k převýchově jsou v pořádku? Ti nikoho nezabíjejí? Nebo snad jejich zabíjení je v pořádku, vina je na západě, který dodává Ukrajině zbraně k obraně?
    Můžete se k tomu jasně vyjádřit?

    Odpověď
  31. Jakub Zaorálek

    Ad Konečný Fr.
    Jak můžou USA zastavit válku na Ukrajině?
    USA rozhodly WW 1 a WW 2, bez nich by evropští spojenci pravděpodobně nedokázali zvítězit (maximálně by se některé státy ubránily). USA zachránily Jižní Koreju před komunismem. O totéž se snažily ve Vietnamu i jinde, už bohužel s menším nebo nulovým úspěchem.
    Myslím si, že pokud USA nebudou bránit svobodu ve světě, brzy o ní svět přijde.

    Odpověď
  32. Karel Krejčí

    Pane Adamče,

    svět ve své pokleslosti již pokročil tak, že i křesťané nemají problém podporovat násilí. K jejich ovládnutí stačí pouhé jedno slovo. Jedno slovo, které v tomto padlém světě získalo takovou moc a sílu, že se dostalo na úroveň evangelia. Ale i toto bylo předpovězeno. To slovo získalo takovou moc, že zakrylo to podstatné, zaslepilo oči nejen světu, ale dokonce i křesťanům – pouhé jedno slovo! Naplnil se předpovězený čas, kdy nenápadný had se proměnil v monstrum – draka.
    Jistě víte, že oním skutečným drakem není žádný pozemský tvor ani bytost.
    Jistě víte, že nad drakem zvítězí pouze Beránek se svým vojskem.
    Jistě tedy víte – ale spíše nevíte.

    Odpověď
  33. Pro pana Adamce,

    výše uvedená poznámka nebyla určena panu Drápalovi, ale vám.

    Napsal jste: „Již jsem tady psal, jsou 2 druhy křesťanů. Jedni jsou hodně zaměření na svět okolo. Druzí na Boha.“ Je otázkou, zda ti druzí jsou vůbec hodni nazývat se křesťany. Jednou zde pan Drápal napsal, že dobrá pohádka je pravdou o světě. Pro mě je to pohádka Hrátky s čertem. Tam je konfrontována postava Martina Kabáta, karbaníka (hříšníka) se „svatým“ poustevníkem Školastykem. Ukáže se, že Školastykus je vlastně sobec, který myslí jen na své vlastní spasení. Osud princezny a Káči je mu ukradený. Lidé bez soucitu nemají s křesťanstvím nic společného.

    Zrádce je člověk, který kolaboruje s nepřítelem. Zrádcem je ten, kdo odmítá pomoc utlačovanému. Jestliže však nepomůže, protože na to nemá sílu a nerozvážným činem by jen utlačovatele rozzuřil, takže by utlačovanému uškodil, zrádcem není.

    Odpověď
  34. Jakubu Zaorálkovi: … USA jsou nejvíce křesťanská země na světě .. Co je to křesťanská země? Křesťan může či nemusí být člověk, ale křesťanský nemůže být kocour, bagr nebo instituce. A člověk jím může být nominálně, a to asi máte být na mysli, že chodí do kostela, nebo se hlásí k nějaké ideologii, nebo reálně žije s Kristem, a pak plodí dobré ovoce. Dobré ovoce však neplodí žádná země, a už vůbec ne Vámi adorovaná. Jak jste přišel na to, že USA byly založeny na křesťanských základech ? Otcové poutníci prchali pro nesvobodu vyznávat svou víru z Evropy, ale rozhodně ve vztahu k místním, kteří jim umožnili přežít, se neprojevili křesťansky. Nebo je zabíjení plodem Ducha? To až Unitas Fratrum, Jednota bratrská, domorodým přinesla Krista. A když se osadníci začali šikovat do milicí bránících nově vznikající stát před britskými nároky, jeden takový indiánský křesťanský sbor vyvraždili – Gnadenhuttský masakr, podrobnosti jsou příšerné.

    Odpověď
  35. Ad pavel v

    Ještě k té Vámi glorifikované politické svobodě.

    Židé sice vyšli z egyptského otroctví do svobody, avšak přes osvobození z tuhé egyptské diktatury zůstali nadále otroky hříchu (J 8:32.34). Egypt, čili hřích, zůstal nadále v nich, přestože nabyli politické svobody nezávislé na diktátu faraona. Proto jejich těla padla mrtvá na poušti, vyjma Jozueho a Káleba:

    „Věru že nevejdete do země kromě Káleba, syna Jefunova, a Jozua, syna Núnova, ačkoliv jsem pozvedl ruku k přísaze, že v ní budete přebývat.“ (Nu 14:30)

    „Z oněch mužů, kteří šli prozkoumat zemi, zůstali naživu Jozue, syn Núnův, a Káleb, syn Jefunův.“ (Nu 14:38)

    „Hospodin jim totiž řekl, že určitě zemřou na poušti. Nezbyl z nich žádný, jenom Káleb, syn Jefunův, a Jozue, syn Núnův.“ (Nu 26:65)

    „…kdo jsou ti, kteří slyšeli a způsobili rozhořčení? Což to nebyli všichni ti, kdo vyšli z Egypta skrze Mojžíše? Na koho se hněval čtyřicet let? Zdali ne na ty, kteří zhřešili a jejichž mrtvoly padly v pustině?“ (Žd 3:16-17)

    Politická svoboda proto není něčím, na čem by měli Kristovi učedníci bazírovat. Pro ně je podstatné jen vysvobození od hříchu. Politický systém, v němž tyto vysvobozené znovuzrozené Boží děti žijí, je pro ně víceméně podružný, poněvadž ať už je tento systém jakýkoli, stejně bude do Ježíšova návratu tak jako tak pod mocí ďábla, který ví, že má málo času (Zj 12:12).

    Odpověď
  36. Znovu musím položit autorovi článku klíčové řečnické otázky: Demokracie snad není lotrovská? Není snad pod satanovou pravomocí?

    Jsme-li Kristovi, neměli bychom se nechat šálit demokracií. V moderních západních společnostech totiž ten, kdo vlastní média, ovládá veřejné mínění. A veřejné mínění potom určuje vítěze voleb. Takže demokracie = plutokracie, protože mainstreamová média ovládá jen malá skupina těch nejbohatších. Ta pak určuje veřejné mínění a tím v důsledku i vládu. Plutokracie prosazuje prostřednictvím svých novinářských, televizních a jiných pohůnků nejrůznější bizarní ideologie, jimiž se snaží formovat společnost podle svého gusta. Např. bez dlouholeté soustavné mediální masáže by gros společnosti nikdy neakceptovalo normalizaci sexuálních deviací, jako je homosexualita či transsexualita.

    Jestliže je moderní zastupitelská demokracie plutokracií, pak starověká athénská demokracie by se naopak v určité době dala charakterizovat spíše jako ptochokracie (vláda chudých). Po zavedení diet ve výši 3 obolů za den účasti v ekklésii (lidovém sněmu) bylo totiž výhodné pro chudinu zúčastnit se hlasování na sněmu právě kvůli tomuto obnosu, který pro ni byl vítaným přilepšením do domácího rozpočtu. Bohatí tři oboly nepotřebovali, takže nemínili ztrácet čas únavnými politickými debatami, aby se mohli věnovat svému výnosnějšímu podnikání. Chudí však už před rozedněním spěchali na Pnyx, kde se hlasovalo, aby se tam vůbec dostali, poněvadž její kapacita byla jen nějakých 6 000 míst, přičemž svobodných občanů oprávněných k účasti v ekklésii bylo v Athénách cca 30 000. Když byla kapacita Pykny naplněna, nikdo další tam již nebyl vpuštěn a přišel tak o své tři oboly, které pro řadu chudých Athéňanů představovaly živobytí (např. měřici žita). Tři oboly byl také například plat zedníka.

    Handrkování kvůli oněm třem obolům popisuje ve svých komediích výstižně Aristofanés:

    „Praxagora.
    Pospěšte však; neboť ti,
    kdož nepřijdou hned z rána na sněm,
    Odejít pak musí, nemajíce za to ani zbla. v. 285

    Str. Nuž na sněm, muži! Pohrozilť
    již pořadatel onomu,
    kdo sem teď nepřijde v. 290
    hned ještě za šera,
    jsa celý zaprášen,
    jen chtě mít kaši
    a patře zuřivě,
    že nedá trojobol.
    Nuž pojd již, Smikythe,
    i Charitimide
    a spěšte rychle!
    A pozor, řádně takt v. 295
    ať držíš; neboť máš
    čin řádný provést!
    Až známku dají nám,
    my potom pospolu
    si sednem, abychom
    šli odhlasovat to,
    čeho potřebí
    je nám i soudružkám.
    Co mluvím? Soudruhům
    přec musím říci!
    Druhý polosbor.
    Ant. A hleďme odtud vytlačit v. 300
    ty muže, kteří z města jdou
    a kteří, dokud obol
    se dával jediný,
    spíš ke květinářkám
    si zašli žvanit.
    A teď se derou sem!
    Však za Myronida,
    jenž vládl šlechetně,
    si nikdo netroufal v. 305
    chtít bráti stříbro
    snad za to, pro obec
    že něco vykonal.
    Však každý přišel
    vždy nesa v míšku svém
    si víno, suchý chléb,
    a cibuličky dvě
    a tré jen oliv.
    Však teď kdo pro obec
    dost málo vykoná,
    chce hned mít trojobol
    tak, jako zedník. v. 310

    C h r e me s.
    Totě záhy velice.
    A věru velký způsobila rumělka
    tam, Die, posměch, když se tam k ní tlačili.
    Blepyros.
    A trojobol jsi dostal? v. 380
    C h r e m e s.
    Kéž by bylo tak!
    Však pozdě jsem tam přišel, že mne jímá stud
    tak s prázdnem jíti domů.
    Blepyros.
    Nemáš tedy nic?
    C h r e me s.
    Zástup lidí nesmírný,
    jak nikdy před tím, přišel četně na Pyknu.
    A mysleli jsme, že tam sedí samý švec, v.385
    když jsme je zřeli. Neboť v míře nesmírné
    lze bylo zříti jaksi bělolící sněm.
    A proto jako jiní nedostal jsem nic.
    Blepyros.
    A kdybych ted šel, zda bych dostal?
    C h r e me s.
    I kde pak!
    Ni kdybys tam byl přišel, když se podruhé v.390
    jal kokrhati kohout.
    Blepyros.
    Ach, já nešťastník!
    0 Antilochu, zalkej pro můj trojobol,
    že živ jsem zůstal; neboť všecko mé je pryč!
    Však co se stalo, že tak hrozný lidu dav
    tak časně se tam sešel? v. 395

    Chtíc plášť tvůj zachrániti, jsem se obula,
    bych mohla dupat nohou, zrovna jako ty, v. 545
    a holí na kameny hezky narážet.
    Blepyros.
    Víš, že’s mě o měřici žita obrala,
    již ze sněmu jsem mohl domů přinésti?“
    (Aristofanés: Ženský sněm, přel. Augustin Krejčí, Praha 1915)

    Sókratův žák Xenofón pak zaznamenává zajímavý rozhovor Alkibiada s Periklem o útlaku bohatých početnější chudinou:

    (Alkibiadés:) „A co menšina, opírající se o svou moc, vyhlásí jako zákon, aniž přesvědčila většinu o správnosti, prohlásíme to za násilí, nebo ne?“
    „Vše, co někdo bez přesvědčení nutí druhého dělat,“ odpověděl Periklés, „ať už k tomu dá písemný příkaz, nebo ne, považuji spíše za násilí než za zákon.“
    „Není tedy spíš násilím než zákonem to, co vyhlašuje lidové shromáždění jako zákon nad majetnými lidmi, aniž je přesvědčilo, jen proto, že má v rukou moc?“
    (Xenofón: Vzpomínky na Sókrata, Praha 1972, s. 35)

    Je tedy zřejmé, že v athénské demokracii díky lákavé výplatě diet za účast v ekklésii pak chudí snadno přehlasovali bohaté a prosadili proti nim své zájmy. Co je to jiného, než jakási starověká diktatura proletariátu? Naskýtá se tedy zapeklitá otázka, co je vlastně lepší. Athénská demokracie s dominancí chudých (ptochokracie) nebo současná demokracie s dominancí bohatých (plutokracie)? Ať tak či onak, obojí je z pohledu těch či oněch špatně, avšak obojí se hrdě nazývá demokracií, nad níž prý není.

    Odpověď
  37. Ad Jakub Zaorálek

    Napsal jste:

    „Myslím si, že pokud USA nebudou bránit svobodu ve světě, brzy o ní svět přijde.“

    A jakouže to ten svět má svobodu, kterou musí bránit USA? Svobodu od hříchu? Tu asi těžko. Ale jiné „svobody“ mohou být křesťanům lhostejné…

    Odpověď
  38. Systém v USA se nazývá – plutokracie. Vláda ve prospěch 10-20% nejbohatších obyvatel. USA ve světě nešíří demokracii, ale jde jim pouze o jejich vlastní zájmy. Podívejte se jak jednají se svými spojenci. Vyhodí do vzduchu plynovod do Německa, protože to není v zájmu USA. Plyn z Ruska, který proudil do Německa již v době studené války, byl jedním z faktorů blahobytu Němců. Ale USA si to nepřejí, neštítí se terorismu pro své zájmy.

    Odpověď
  39. Souhlasím s panem Koubou. Hlásit se ke křesťanství je něco jiného, než být křesťanem skutečně. Pokrytectví a výroba nových svatoušků v megasborech.

    Bránit svobodu skrze zabíjení lidí vždycky neosvobodilo. Vietnam Kosovo Libye Irák Sýrie Afghánistán Ukrajina pomohly ty jejich války změnit něco k lepšímu, například pro místní křesťany? Pokud neemigrovali, tak vždy jen zhoršilo.

    Odpověď
  40. Tato těžká a prověřující doba z mnohých křesťanů učinila „dezertéry“. Dezertéry v tom smyslu, že z různých důvodů přešli z té správné strany na stranu nepřítele. Ovšem ony strany nepředstavují Rusko, Ukrajina ani Západ, ale Kristus a Satan. To je zcela zásadní a mi to můžeme omlouvat různými způsoby, ale pokud jsme měli o sobě mínění, že následujeme Krista, klameme sami sebe. Nechali jsme se oklamat lstivostí vládce tohoto světa. Kristus by nikdy nepřiléval olej do ohně (ani veřejně ani tajně) a pak jej před svými ovečkami okázale a třeba i nadpřirozenými silami hasil a naplňoval tímto falešným divadlem vůli svého Otce. Nebo jsem toto podobenství v Písmu někde přehlédl nebo snad Kristus alespoň jednou zhřešil a zneužil své moci?
    Čí vůli kdo naplňuje?

    Odpověď
  41. Jakub Zaorálek

    Ad Jiří Kouba
    Označením křesťanská země samozřejmě myslím několik věcí – nominálně je to část populace, která se ke křesťanství hlásí, v USA dost velká – Wiki udává 78%, i to něčem svědčí, ano, dále to, že ústava USA se na křesťanství přímo odvolává, ve společnosti je víra brána podstatně „veřejněji“ než u nás i jinde v Evropě, myslím i takové věci, že v rádiích běžně hrají křesťanskou muziku, točí se tam kupa křesťanských filmů atd. My jsme zvyklí na jakési oddělení – křesťanství, hodně osobní, a pak všechno ostatní nebo nějak tak. V USA je to smíchané a do nedávna to nebyl problém.
    Dále jsou USA jedinou zemí, pokud vím, která podporuje Izrael věrně celou jeho existenci, ač z toho USA mají spíše problémy – z velké části z toho pramení nenávist islámských zemí k USA.
    Samozřejmě se v USA stalo spoustu hrozných věcí, ovšem, jako v každé zemi. Ale rozdíl je jasně patrný.

    Odpověď
  42. Pane Koubo,

    Gnadenhüttenský masakr jste zneužil, abyste pomluvil Američany. 100 Delawarů, které američtí kolonisté pobili, bylo nevinných. Byli zajati jinými indiány, kteří byli váleční spojenci Britů ve válce proti kolonistům. Zajatí Delawarové uprchli, ale byli opět zajati, tentokrát kolonisty, kteří je podezřívali ze spojenectví s Brity. Těch 100 Delawarů bylo pobito ne proto, že byli indiáni, ale proto, že byli považováni za válečné nepřátele. Ze zločinu omezené skupiny kolonistů nemůžete vinit celé Spojené státy.

    USA nejsou bez chyby, ale dobré ovoce plodily a plodí. Mají lví podíl na porážce nacismu a zadržování komunismu. Bez USA by dnes byl na celém světě režim, jaký má Severní Korea.

    Odpověď
  43. Ad pavel v

    Napsal jste:

    „V tehdejší Judeji nebyl totalitní systém, jako dnes v Severní Koreji a v Číně, kde je svoboda slova téměř nulová. Tam navíc dochází k sinizaci Božího Slova a představitelé církve se tam uchylují k modloslužbě – k uctívání komunistických politiků.“
    A jak to víte? Na základě zprávy organizací na ochranu lidských práv typu ChinaAid apod.? Jejich zprávám, vytvářeným dle oné dubiózní ideologie lidských práv, můžeme či nemusíme věřit. Já bych byl v důvěře k takovým organizacím, založených na amerických “lidských právech“, velmi opatrný. Už léta totiž sleduji, jak podobné organizace a na základě jejich lží i ministerstvo zahraničí USA či eurokomisaři tvrdí, že v ČR dochází k systémové diskriminaci Romů. Jelikož z dlouhodobé zkušenosti vím, že taková tvrzení jsou naprosto absurdní, poněvadž u nás nedochází k žádné takové diskriminaci tohoto etnika, nýbrž naopak k jeho soustavnému systémovému protežování, jsem nutně skeptický i vůči podobným bombastickým tvrzením o poměrech v Číně či Severní Koreji aj., ačkoli nepopírám, že tam k mnohým nespravedlnostem dochází. K těm však dochází i u nás a na Západě obecně. Ty organizace, které nás o oněch čínských, severokorejských a jiných „hrůzách“ informují, jsou vesměs financovány ze Západu a jejich úkolem je tyto Západu nepoddajné státy démonizovat, tak jako v Orwellově románu 1984 byl při pravidelných tzv. dvou minutách nenávisti démonizován nepřítel par excellence Emanuel Goldstein.

    Napsal jste:

    „Něco podobného jsme zažili za totality také u nás. Komunisté ovládli představitele všech církví a mnohé z nich donutili k hlásání bludů, že ateistická marxistická ideologie je v souladu s evangeliem. Církve pod vedením takových lidí přistoupily na život ve lži, který se stal normou v celé společnosti.“

    A něco podobného zažíváme u nás i dnes za té Vaší demokratické svobody slova, kdy lidskoprávní propagandisté ovládli představitele mnohých církví, které je soustavným obviňováním ze zpátečnictví a obskurantství donutili k hlásání bludů, že třeba ideologie LGBTIA+ či darwinismu, které se snaží převrátit samotný řád stvoření (Ř 1:18-32), jsou v souladu s evangeliem. Církve pod vedením takových lidí přistoupily na život ve lži, které se staly normou v celé společnosti.
    À propos, už jste si otestoval tu Vaši současnou svobodu slova, že byste veřejně hlásal o Židech to, co o nich prohlašoval Ježíš a jeho apoštolové?

    Odpověď
  44. „V tomto hříšném a žalostném světě se zkoušely a budou zkoušet mnohé způsoby vlády. Nikdo nepředstírá, že demokracie je dokonalá nebo samospasitelná. Říká se dokonce, že demokracie je nejhorší způsob vlády, s výjimkou všech ostatních způsobů, které jsme vyzkoušeli.“ – Winston Churchill

    Současná demokracie se značně liší od té starořecké. Není to prostá vláda většiny. Je založena na třech pilířích moci, které se navzájem vyvažují. Je to moc zákonodárná, výkonná a soudní. Z nich nejdůležitější je ta třetí, zaručující svobodu občana. Demokracie, to je na prvém místě nezávislé soudnictví. Demokracie je nesmírně křehký systém. Je neustále ohrožována lidmi bažícími po moci. Moc je totiž neodolatelná droga. Zdrojem tohoto spalujícího chtíče je pýcha.

    Podmínkou existence demokracie je občanská společnost, kde každý občan se cítí osobně odpovědný za to, aby se nezmocnil vlády týpek, jakým byl například Hitler. Ten by se nikdy nedostal k moci, kdyby ho občané nezvolili nebo kdyby udělali všechno pro to, aby nebyl zvolen. Jeho voliči budou při posledním soudu voláni k odpovědnosti za masové vraždy, kterých se Německo během 2. světové války dopustilo. Stejně budou souzeni „křesťané“, znevažující demokratický proces a odpovědnost voliče. Také na jejich hlavu padá krev těch, co padnou ve válce. Je zřejmé, že Ježíš se s těmi padlými ztotožňuje – jejich utrpení je jeho utrpením – viz evangelium o posledním soudu (Mt 25,31-46).

    Odpověď
  45. Ad Jakub Zaorálek

    Napsal jste:

    „Myslím, že pro výsledek války je absolutně důležité, aby Západ vydržel ve své podpoře Ukrajině. Dodat vše, zbraněmi počínaje, co Ukrajina potřebuje. Možnosti k tomu máme.“

    Proč asi Ježíš říkal, že když ti někdo bere košili, nech mu i plášť (Mt 5:40)? Pokud bychom měli tato slova aplikovat na rusko-ukrajinský konflikt, pak křesťanským postojem k tomuto konfliktu by mělo být, že pokud Rusko zabírá Ukrajině půdu, měla by mu nechat i budovy a vybavení, které na této půdě stojí. Životy zmařené kvůli nerespektování tohoto Ježíšova principu jsou mnohem cennější než jakýsi kus hroudy. Zde však někteří, kteří se evidentně považují za křesťany, podporují dodávky zbraní Ukrajině, aby to vraždění mohlo k radosti zbrojních koncernů nadále pokračovat. Sbírali snad v době židovské války s Římem křesťané zbraně nebo jinou pomoc pro zéloty? Prohlašovali snad tehdy křesťané, že by zéloté v té válce proti Římu měli vytrvat a dosáhnout osvobození Římem okupovaných židovských území?

    Je jasné, že svět, tj. jednotlivé vlády, se Ježíšovými zásadami řídit nebude, ale rozhodně by se jimi měli řídit křesťané, kteří by v žádném případě neměli podporovat prodlužování tohoto zbytečného umírání za pouhé dočasné území a iluzorní svobodu. Dalo by se říci, že nejvíce krve v dějinách bylo prolito právě za onu zhoubnou iluzi svobody.

    Křesťané ať ponechají válčení těm, kdo se chápou meče. Proč by se měli plést do světských konfliktů? Ježíš nedovolil ani obranné použití meče:

    „A hle, jeden z těch, kteří byli s Ježíšem, natáhl ruku, vytasil meč, udeřil veleknězova otroka a uťal mu ucho. Tehdy mu Ježíš řekl: „Vrať svůj meč na místo. Neboť všichni, kdo se chápou meče, mečem zahynou.“ (Mt 26:51-52)

    „Ježíš odpověděl: „Mé království není z tohoto světa; kdyby mé království bylo z tohoto světa, moji strážci by bojovali, abych nebyl vydán Židům; ale mé království není odtud.“ (J 18:36)

    Ale zdejší aktivisté pod křesťanskou maskou chtějí zcela v rozporu Ježíšovým učením podporovat jakési válkychtivé, zbrojařskou propagandou naočkované, novodobé zéloty…

    Odpověď
  46. to Jakub Zaorálek

    Neodpovídejte Ašerovi, je to ztráta času. Jeho nestoudnost nezná mezí. Podstatou jeho učení je nepomáhat lidem, kteří trpí a podporovat ty, kteří utrpení působí. Ježíš hlásal: „Já však vám pravím, abyste se zlým nejednali jako on s vámi; ale kdo tě uhodí do pravé tváře, nastav mu i druhou; …“. Ašer je ten, kdo rád nastaví druhou tvář. Ne svoji, ale svého bližního. Ze svého pohodlného života v bezpečné zemi radí trpícímu lidu Ukrajiny, aby předal své ženy a dcery ruskému vojákovi ke znásilnění, aby mu odevzdal svou zemi.

    Kdybychom se měli řídit Ašerovou filozofií, mohli bychom zrušit armádu a policii. Vždyť podle Ašera má agresor plné právo nejen na „naši košili, ale i na náš plášť“. Takový je přece příkaz v Bibli (Mt 5,40)

    Odpověď
  47. Ad pavel v

    Napsal jste:

    “Bez USA by dnes byl na celém světě režim, jaký má Severní Korea.“

    Jednak nikdo nemůže vědět coby kdyby, jednak i kdyby byl na celém světě režim jako v Severní Koreji, jak by to nějak zásadně zhoršilo tu tristní dnešní situaci, kdy se USA pasují do role hegemona celého světa? Vždyť i dnes celý svět ve Zlém leží (1 J 5:19), tedy je pod ďáblovou pravomocí (sr. L 4:6; 2 K 4:4 ), včetně těch slavných USA.

    Odpověď

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář