Dan Drápal / Pár poznámek k Trumpovi

Donald Trump se pravděpodobně opět stane americkým prezidentem. 

Tentokrát nedodám své jinak často používané „rád bych se mýlil“. Bidenovo vítězství se mi zamlouvá stejně málo jako Trumpovo. Nejradši bych byl, kdyby prohráli oba. 

K napsání tohoto článku mě přiměla polemika s jedním z mých čtenářů, kterého si vážím a s jehož názory do velké míry souhlasím a jsem mu vděčný, že se mne občas zastane.

Tento čtenář jednoznačně stojí na Bidenově straně. Jednou jsem mu položil otázku, zda si myslí, že polovinu amerického národa – tu, která bude volit Trumpa – tvoří samí hlupáci a zločinci. Jeho odpověď byla kladná, a právě to mne přimělo k sepsání tohoto článku. Nedovedu si představit, že by polovina Američanů byli hlupáci nebo zločinci. Kdyby tomu tak bylo, pak by skutečně nebylo o čem jednat. A Spojené státy by zřejmě směřovaly k občanské válce.

 SOUVISEJÍCÍDan Drápal / Reakce na střelbu

Ano, nezapomínám na to, že v určité situaci dokonce mnohem více než polovina Němců stála na straně Hitlera. Nemyslím si ale, že to byla stejná situace. Ale i kdyby tomu tak bylo, mělo by smysl ptát se, proč. V současné chvíli si tedy kladu otázku, proč tolik lidí volí Trumpa. 

 

Naše mainstreamová média na Trumpovi nenechají nitku suchou, a v podstatě nereferují o tom, proč se najde tolik lidí, kteří volí tohoto muže. Mainstreamová média vyvolávají dojem, že takoví lidé jsou skutečně jen hlupáci nebo zločinci. 

 Naše mainstreamová média víceméně papouškují americká mainstreamová média, která stojí většinově na Bidenově straně. Nicméně jsou věci, které prosákly na povrch a nedaly se ututlat. Jednou z takových věcí byla kauza laptopu Huntera Bidena, dosti nepovedeného prezidentova syna. Hunter Biden si vzal laptop s sebou do vany a namočil si ho. Dal ho do běžné opravny a opravář tam našel velmi zajímavé materiály, které usvědčovaly Bidena mladšího z korupce silného kalibru. Když zprávy o tom pronikly do médií, americké tajné služby vynaložily velké úsilí, aby kauza nebyla zveřejněna. Trvalo to sice dlouho, ale nakonec se celá věc provalila. Americké tajné služby vydaly prohlášení, že usvědčující informace z laptopu jsou dílem ruské propagandy. (Konkrétní znění bylo: „nese všechny známky ruské propagandy“.) Toto prohlášení podepsalo na padesát IT expertů. Netrvalo dlouho a vyšlo najevo, že mnozí z nich ty materiály nečetli ani neviděli. Nicméně ti, kde stáli na Bidenově straně, tvrdili, že Rusové pomohli Trumpovi vyhrát volby. Tato lež ovšem pomohla vyhrát volby jim.

 SOUVISEJÍCÍ – Dan Drápal / Křesťanský pacifismus

Každý jen trochu informovaný Američan si nemohl nevšimnout dvojího metru. Přitom je zjevné, že tajné služby lhaly a tam, kde měly plnit jinou úlohu, stály na straně vládnoucí moci. 

 Podobných kauz a posunů, o kterých se ovšem čtenáři českých médií nedozví, je vícero. Tak se například tvrdí, že Trump chtěl po guvernérovi jednoho státu, aby opatřil falešné volební lístky. Ve skutečnosti Trump ho žádal, aby volební lístky našel, ne aby je zfalšoval. Najít můžete jen něco, co existuje. Já si na rozdíl od Trumpa nemyslím, že mu volby byly ukradeny. On si to ale zřejmě upřímně myslí. Z toho ale ještě neplyne, že chtěl volební lístky zfalšovat. 

 

Podobně se říká, že soudy vyvrátily Trumpovo tvrzení o ukradených volbách. To není tak docela pravda: Soudy se Trumpovými podáními vesměs odmítly zabývat jakožto bezpředmětnými. To ale neznamená, že „dokázaly“, že Trump nemá pravdu. 

To je jen pár věcí, kvůli kterým se mnoha Američanům zdá, že se tady nehraje fér, jak to celou dobu tvrdí Trump. Proto také s každým dalším podáním, které má Trumpovi znemožnit kandidaturu, stoupají jeho preference.

Trump před lety – konkrétně roku 2015 – vytáhl do boje proti establishmentu, který nazývá bažinou. Zpočátku ho nikdo nebral vážně. Jeho nečekané vítězství vyvolalo v establishmentu paniku. A mnozí z těch, kdo ji tvoří, jsou toho názoru, že Trumpa volí jen hlupáci nebo zločinci. To ovšem nevěstí do budoucna nic dobrého.

 Slyšel jsem na YouTube hovořit Jordana Petersona s jedním politikem. Peterson mu položil otázku: „Co uděláte, až vyhrajete volby? Budete muset nějak poražené straně podat ruku.“ Onoho politika to zaskočilo. Zřejmě s něčím takovým vůbec nepočítal, a tudíž o tom ani nepřemýšlel. Nu, my můžeme denně pozorovat domácí politiku a sledovat, kam to vede, když se vláda a opozice nejsou ochotny domluvit třeba jen na takové věci, jako je smysluplný jednací řád v Parlamentu. A tak musíme hledět na to, jak si naši poslanci ničí zdraví při různých obstrukcích, a jak jim pak opravdu nezbývá čas na to, aby dělali něco smysluplného. 

V tomto článku jsem záměrně nezmiňoval otázku kulturních válek, které Američané vedou. Šlo mi o to, ukázat, že by fakt bylo lepší spolu mluvit a ne se urážet. A že pokud se jedna strana nesnaží druhou stranu alespoň trochu pochopit a najít něco společného, může to mít fatální následky. (Přitom v USA jedna taková společná věc je, totiž vztah k Číně. V tom se demokraté a republikáni v podstatě shodnou.) Škoda, že styčných bodů není více.  

Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin

Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.

Pomozte nám pokračovat v této misi a podílejte se na ní spolu s námi. 

Autor je teolog a publicista Datum: 24. ledna 2024 Foto: Wikimedia Commons – Donald Trump

Tags: ,,,,,

111 Komentáře

  1. S Bidenem se k moci dostal americký vojensko-průmyslový komplex, který je skutečným vládcem USA. A jeho zájmem je vést války, aby bylo možné vyrábět další zbraně. Na výrobě a prodeji zbraní někdo pohádkově bohatne a pak jsou tam ty vedlejší dopady – nevinní lidé umírají po tisících. Peníze nebo život? Konkrétně – v USA je to rodina Kaganových, kteří stojí za americkým Institutem pro výzkum války, který manipuluje veřejné mínění na Západě i u nás ve prospěch zisků z válečných operací. Příbuznou Kaganů je i Viktoria Nulandová.
    S pisatelem souhlasím v tom, že voliči Trumpa nemohou být hloupější než voliči Bidena.

    Odpověď
  2. Trump v době svého prezidentství, dávno před jakoby „ukradenými“ volbami, vehementně prezentoval své výhrady proti korespondenční volbě a tvrdil, tato volba umožňuje podvody. Jako prezident měl řadu možností podniknout proti takovým podvodům preventivní zákonná opatření. Nepodnikl nic, protože taková opatření byla podniknuta dávno předtím. Korespondenční volba totiž byla prověřena dlouhou praxí a nebylo již co zlepšovat. Zpočátku ji používali hlavně členové Republikánské strany.

    Brad Raffensperger byl v době zmíněných voleb státním tajemníkem státu Georgia za Republikánskou stranu. Jako takový nesl odpovědnost za správnost voleb. Volby v Georgii vyhrál Biden rozdílem pouhých 0,25% hlasů. Po volbách vydali Raffenspergerovi kolegové republikáni, američtí senátoři Georgie, David Perdue a Kelly Loeffler, společné prohlášení, v němž obvinili Raffenspergera z nespecifikovaných „selhání“ a vyzvali ho, aby odstoupil. Perdue a Loeffler nenabízeli žádné důkazy na podporu svých tvrzení, která učinili po nátlaku Trumpa, který propagoval konspirační teorie o volbách a nepravdivě tvrdil, že byly zmanipulované.

    Pod tlakem republikánů nařídil Raffensperger celostátní ruční přepočítání/audit všech 5 milionů hlasů v prezidentském klání v Georgii, ve kterém Biden vedl nad Trumpem o přibližně 14 000 hlasů. Raffensperger řekl, že senátor za Jižní Karolínu Lindsey Graham na něj vyvíjel nátlak ve výzvě, aby vyhodil poštovní lístky ve prospěch Bidena. Ačkoli Graham popíral obvinění, jiný republikán, volební úředník, který byl také přítomný v hovoru, Gabriel Sterling , potvrdil Raffenspergerovo sdělení. Ruční přepočítání znovu potvrdilo Bidenovo vítězství, když Biden získal 2,47 milionu hlasů a Trump 2,46 milionu hlasů.

    Trump po certifikaci voleb nadále prosazoval nepravdivá tvrzení o volebním procesu; někteří Trumpovi příznivci obtěžovali nebo vyhrožovali Raffenspergerovi, jeho manželce a Raffenspergerovu asistentovi Sterlingovi, manažerovi implementace státního volebního systému, včetně výhrůžek smrtí. Sterling veřejně vyzval Trumpa, aby tyto činy odsoudil a „Přestal inspirovat lidi k páchání potenciálních násilných činů“.

    Myslel jsem si, že útok na Kapitol, Trumpovi zlomí vaz. Byl to pokus o puč – útok na samé základy civilizované společnosti.

    Po prezidentských volbách ve Spojených státech v roce 2020 podala kampaň na úřadujícího prezidenta Donalda Trumpa řadu žalob napadajících volební procesy, sčítání hlasů a proces potvrzování hlasů v několika státech, včetně Arizony, Georgie, Michiganu, Nevady, Pensylvánie, Texasu. a Wisconsinu. Věcí se zabývalo několik soudů, ale ty rozhodly v neprospěch Trumpa, jelikož jeho právníci nepředložili žádné důkazy.

    Trump a jeho spojenci používali propagandistickou techniku ​​„ velké lži “ k propagaci mnoha nepravdivých tvrzení a konspiračních teorií, které tvrdily, že volby byly ukradeny pomocí zmanipulovaných hlasovacích strojů , volebních podvodů a mezinárodního komunistického spiknutí. Trump naléhal na vedoucí představitele ministerstva spravedlnosti , aby zpochybnili výsledky voleb a veřejně prohlásili, že volby byly zkorumpované. Nicméně generální prokurátor , ředitel National Intelligence a ředitel Agentury pro kybernetickou bezpečnost a bezpečnost infrastruktury – stejně jako někteří zaměstnanci Trumpovy kampaně – tato tvrzení odmítli.

    Odpověď
  3. „Trump před lety – konkrétně roku 2015 – vytáhl do boje proti establishmentu, který nazývá bažinou.“
    —————————–
    Populismus je špinavá hra založená na vyvolávání nenávisti proti establishmentu. Lid je charakterizován jako zcela dobrý a politika by měla být vyjádřením jeho obecné vůle. Elita je naopak inherentně zlá a zkorumpovaná.

    Pizzagate je vyvrácená konspirační teorie, která se stala virální během amerických prezidentských voleb v roce 2016. 30. října 2016, účet na Twitteru zveřejňující materiál bílých supremacistů, který tvrdil, že je veden newyorským právníkem, falešně prohlásil, že newyorská policie (NYPD) objevila e-maily Anthonyho Weinera při prohledávání pedofilního kruhu spojeného s členy Demokratické strany (USA).

    Zastánci teorie také tvrdili, že pizzerie Comet Ping Pong ve Washingtonu bylo místem dění satanistických rituálů zneužívání. Článek Your News Wire byl následně rozšířen webovými stránkami podporujícími Donalda Trumpa. Majitelé a zaměstnanci restaurace byli obtěžováni a vyhrožováni na sociálních sítích a majitel dostával výhrůžky smrtí.

    4. prosince 2016 Edgar Maddison Welch, 28letý muž ze Salisbury v Severní Karolíně , dorazil k pizzerii Ping Pong a vypálil tři rány z pušky , které zasáhly stěny restaurace, stůl a dveře. Welch později policii řekl, že plánoval „samovyšetřovat“ konspirační teorii. Welch se viděl jako potenciální hrdina příběhu — zachránce dětí. Welch policii řekl, že četl na internetu, že restaurace Comet ukrývá dětské sexuální otrokyně a že se chce na vlastní oči přesvědčit, jestli tam jsou.

    Tato aféra názorně vykresluje Trumpův charakter.

    Odpověď
  4. QAnon, zkratka pro Anonym „Q“, je označení pro řadu neprokázaných a volně propojených konspiračních teorií. Nejvýraznější z nich tvrdí, že existuje tajný spolek satanistických pedofilů, řídící mezinárodní obchod s dětmi a snažící se sesadit bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa. QAnon také říká, že Trump plánuje operaci s názvem „Storm“, během které budou v jediný den organizovaně zadrženy tisíce přívrženců spolku. Členy jsou podle této teorie liberální hollywoodské hvězdy, politici z Demokratické strany a vysocí státní úředníci. Vůdci spolku mají být Hillary Clintonová, Barack Obama a George Soros; ti jsou podle jiného výkladu teorie také hlavními představiteli tajného spiknutí, tzv. Deep State, které ovládá USA a proti kterému bojuje právě Donald Trump. Nic z toho se ovšem nezakládá na jediném důkazu. Ačkoliv byl Trump na svůj postoj vůči QAnon a svou roli v konspirační teorii dotazován, nevyvrátil ji.

    Konspirační teorie vyrostla z mediálního pokrytí dřívější konspirační teorie z roku 2016, známé jako Pizzagate. V roce 2019 vydala FBI zprávu, ve které poprvé označila hnutí QAnon za potenciální zdroj domácího terorismu; léta 2020 začal tvrzení hnutí retweetovat i samotný Trump. Po neúspěšných volbách se dokonce setkal s několika otevřenými influencery hnutí.

    Trumpem vyvolaný útok na Kapitol 6.1.2021 přinesl několik desítek zatčených a smrt pěti osob. Mezi protestujícími byli i podporovatelé Qanon. Jeden z nejviditelnějších protestujících byl později zatčený Jacob Chansley, známý také jako Jake Angeli, který demonstroval s cedulí s nápisem „poslal mě Q“, i kvůli tomu si získal přezdívku QAnon šaman. Během 3 let po událostech prokurátoři vznesli federální obvinění proti 1230 účastníkům, z nichž asi sto sedmdesát lidí bylo odsouzeno porotami či soudci a přes 700 obviněných uzavřelo dohodu o vině a trestu. Z přibližně 750 trestů šlo téměř ve dvou třetinách o odnětí svobody, a to od několika dní až po 22 let. Vyšetřování událostí stále pokračuje (leden 2023) a dle deníku The New York Times se může počet obžalovaných nakonec až zdvojnásobit. Trump prohlásil, že pokud bude zvolen, udělí všem odsouzeným milost.

    Je mezi těmi, kdo to čtou, někdo, kdo by teorii QAnon věřil? Je zde někdo, kdo by souhlasil s útokem na Kapitol? Může za těchto okolností Trumpa podporovat duševně zdravý křesťan?

    Odpověď
  5. „Jedinou možností, jak zastavit válku na Ukrajině, je zajistit, že tam nebudou donekonečna proudit peníze,“ řekl v exkluzivním rozhovoru pro CNN Prima NEWS Donald Trump junior. Tvrdí, že je potřeba zastavit umírání. „Zelenskyj posílá všechny mladé Ukrajince na frontu. Vlastně už tam jsou hlavně starší Ukrajinci, protože ti mladí utekli. A ti jsou posíláni na popravu. Co je vlastně cílem? Pár miliard tady, pár miliard tamhle… Jediné, čemu to pomáhá, je, že na tom vydělávají firmy, které vyrábějí vojenský materiál,“ řekl Trump junior. „Dali jsme mu ale všechny záminky k tomu, aby překročil hranici a začal válku,“ uvedl Trump junior. Podle něj ale Rusko nyní další státy nenapadne. „Určitě dost podcenili své síly na Ukrajině. Pořád mu ale dáváme všechny záminky,“ podotkl.

    Stejné názory jako má Trump jr. šířila celé mé mládí komunistická propaganda. Jestli Trump vyhraje volby, bude to celosvětová pohroma.

    Odpověď
  6. Proč by Ježíšovi následovníci, kteří mají občanství v nebesích (Fp 3:20), měli řešit, kdo ze světovládců je větším lhářem, když jejich zákulisním vládcem je ďábel (L 4:6; J 14:30), který je otcem lži (J 8:44)? Jaký to má pro křesťany smysl? Dělali snad něco takového Ježíš nebo apoštolové, že by vypočítávali všemožné lži římských císařů či herodovské dynastie?

    Odpověď
  7. Osobně mi přijde nejasné, co DT přesně myslel termínem najít hlasy. A těžko posouditelné. Sehnat jakkoli? Najít ztracené? Vyrobit? Třeba by se k tomu méohl vyjádřit p. Aleš Drápal, co si myslí on?
    Rozhodně mám veliké obavy z výhry DT. Znamenalo by zřejmě to, že US armáda by asi nijak evropským spojencům nepřišla na pomoc v případě napadení Ruskem, tj povzbuzení Ruska k eskalaci konfliktu. Asi ani pomoc Tajwanu při napadení Čínou. Asi také vleklá víceletá válka v Gaze. Uznávám, že většině američanů je zahraniční politiuka dost jedno. Ono ani běžným angličanům na válce na Ukrajině až tak moc nesejde.
    Moc mne mrzí, že se američtí evangelikálové tak moc zaangažovali do podpory populistického a všehoschopného DT. Stejně mne mrzí, že se čeští křesťané tak moc zaangažovali do podpory p. Babiše. A do podpory p. Zemana proti p. Schwanzemberkovi. Křesťané bývají moc špatní v rozpoznávání dobra v politice.
    AP. Jeden z důvodů výhry p. Hitlera byla jednoznačně podpora křesťanů, která jim byla doporučena vedením církví, především řkc….

    Odpověď
  8. Ad Petr Adamec

    Napsal jste:

    „Moc mne mrzí, že se američtí evangelikálové tak moc zaangažovali do podpory populistického a všehoschopného DT. Stejně mne mrzí, že se čeští křesťané tak moc zaangažovali do podpory p. Babiše. A do podpory p. Zemana proti p. Schwanzemberkovi. Křesťané bývají moc špatní v rozpoznávání dobra v politice.
    AP. Jeden z důvodů výhry p. Hitlera byla jednoznačně podpora křesťanů, která jim byla doporučena vedením církví, především řkc….“

    Křesťané v NZ se nějak angažovali v politice? Vzhledem k jejich občanství v nebesích jim může být světská politika naprosto volná. Naopak, je to ďábel, který se snaží křesťany mezi sebou rozeštvávat tím, že je zatahuje do politických a nakonec i vojenských střetů tohoto světa.

    Píše-li ap. Pavel:

    „…neboť jste stále ještě tělesní. Vždyť pokud je mezi vámi žárlivost, rozbroj a rozdělení, zdali nejste tělesní a nežijete jen po lidsku? Když jeden říká: ‚Já jsem Pavlův‘ a druhý: ‚Já Apollův‘, nejste jako jiní lidé?“ ( 1 K 3:3-4),

    znamená to, že už církevní stranické spory indikují tělesnost (sarkičnost) a chození podle člověka těch, kdo se do nich zapojují. Oč více pak indikují tělesnost a chození podle člověka politické stranické spory tohoto světa, do nichž někteří svedení křesťané tak často k radosti nepřítele spasení zabředávají…

    Odpověď
  9. to P. Ašer

    Dítě se nezmůže na nic jiného, než opičit se po dospělých. Je to logické, dítě nemá dost rozumu, takže nezná důvod, proč se dospělí chovají určitým způsobem. Někteří lidé zůstanou mentálně dětmi celý život – za své jednání nechtějí převzít odpovědnost. Než by riskovali chybu, raději neudělají nic. Vždy si vytvářejí alibi, aby mohli říci, že se řídili nějakým vzorem. Tím pádem za jejich jednání odpovídá onen vzor.

    Nežijeme ve starověku a nevládne nám císař. Vládneme si sami a sami odpovídáme za svět. Pokud si zvolíme do svého čela třeba Hitlera, jako to udělali němečtí křesťané, neseme vinu za hrůzy, které jeho zvolením vzniknou.

    Pane Ašere, vaše výzvy k tomu, aby křesťané nepomáhali utlačovaným, objektivně napomáhají teroristům. Je těžké uvěřit, že se jedná o pouhou naivitu, že to není záměr.

    Odpověď
  10. Na webu Whatfinger nelze nalézt redaktora. Podobně ani na Aeronetu. Dezinformace je Putinova zbraň ve válce proti svobodě.

    Odpověď
  11. Napadení Ruskem je stejně málo pravděpodobné jako, že by nás napadlo Slovensko. A to bych dneska bral, kdyby nás Slováci anektovali a zbavili škůdce Fialy. Přeji Slovákům ještě aspoń 10 takových Ficů, kteří se nebojí sloužit vlastním občanům na místo nějakých nenažraných globalistů.

    Odpověď
  12. Karel Krejčí

    Pane Adamče,
    obsahem posledního odstavce zpochybňujete pravdivost učení, které je nám prostřednictvím Písma předáno. Tím jste opět nastolil zásadní otázku, zda je, či není politika bojem křesťana. Ne, rozhodně není. A nejen to, pozastavovat se nad neschopností jak amerických tak českých evangelikálů rozeznávat dobro, je a vždy bude pouze relativním pojmem a proto s Písmem a křesťanstvím nemá nic společného. Buď jsme světští a pak si bojujme a prosazujme naše relativní dobra třeba i násilím (což rozhodně není žádnou vzácností) a nebo jsme křesťané a pak je naší oficiální zbraní dvousečný meč, který vychází z našich úst a má moc bojovat ne proti člověku z masa a kostí, ale proti duchovním mocnostem, které jsou právě těmi, které nám více či méně vládnou. A dále:
    Je realitou, že kdyby nebylo dobro, nemohli bychom poznat zlo a kdyby nebylo zlo, nemohli bychom poznat co je dobro. Tuto zákonitost nelze nijak obejít, ani ji zamést pod koberec. Na tomto principu funguje dění celého tohoto bipolárního světa a je to uzavřený kruh, ze kterého není úniku. Ale Bůh se nad námi slitoval tím způsobem, že nám neseslal ani neschopné ani úžasné politiky, ale Toho, kdo nám šel jako první příkladem a ukázal nám cestu, jak se z tohoto zajetí vysvobodit. A opět si můžeme položit otázku, jaký to má tedy všechno smysl? Smysl to má v tom, abychom postupně došli k poznání, že je to v podstatě zbytečně prodlužovaná agonie. A pokud si myslíme, že oprávněně proti někomu nebo něčemu bojujeme, tak tímto bojem škodíme v první řadě sami sobě. To je pravda, kterou starým nahlížením na dění tohoto světa nemáme šanci změnit.

    Odpověď
  13. to K. Krejčí a P. Ašer

    Představte si člověka, kterému politik provede zločin. Ten člověk žádá vyrovnání, ale zločinný politik se vymlouvá, že požadavky na vyrovnání nejsou motivovány spravedlností, ale politikou. To je zcela obvyklý způsob veřejně působících ničemů, jak se vyvinit. Jakýkoliv svůj zločin popřou a stíhání označí za politicky motivované. Tak například Andrej Babiš tvrdil, že dotaci na Čapí hnízdo získal legálně a že jeho stíhání za krádež dotace je „účelovka“. Nikdy však neřekl, kdo z justičních úředníků byl zkorumpovaný, ani to, kdo ho zkorumpoval.

    Vy dva sympatizujete s Trumpem i Putinem a proto si potrestání jejich zločinů nepřejete. Proto v rámci své zvrhlé ideologie zpochybňujete světskou spravedlnost nebo přesvědčujete zde přítomné, že Bohu je světská spravedlnost naprosto lhostejná.

    Elie Wiesel byl jako kluk vězněm koncentračního tábora Auschwitz II – Birkenau. Jeho nejslavnější citát zní: „Opakem lásky není nenávist, nýbrž lhostejnost. “

    Odpověď
  14. to Karel Krejčí: Úplně s Vámi nesouhlasím, trošku ano. Za mne je v pořádku, pokud se křesťan věnuje politice, stejně jako když se věnuje třeba školství, novinařině, lékařství, vědě, psychiatrii… Za určitého předpokladu, že chápe, že spása a Bůh je víc a na jiné úrovni. Ničím z toho se nedá zajistit spása. Proto ale ještě třeba nepřestaneme péct rohlíky – ty také spásu nedají. Vadí mi ale, když se křesťané angažují v politice moc – třeba tak, že doporučí pastýřským listem věřícím, aby rozhodně volili Hitlera (a nevolili křesťanskou stranu). Podobně mi vadí, když se ztotožní kvůli kulturním válkám s Trumpem a adorují ho jako Božího muže a Boží nástroj a vytlačují z církví členy s jinou volební preferencí.
    Stejně mi vadí a vadilo, když skupina křesťanů veřejně adorovala p. Babiše jako muže podle Božího srdce. Viděno zpětně je to ostudné a falešné proroctví. Za p. Juchelku se stydím, omlouvat ho, že dělá prokřesťanskou prorodinnou politiku je za mne málo. Jsme úplní fachidioti? A když někdo v něčem slibuje prospěch pro křesťany, zcela odhlédneme od vší morálky? Zpětně také lituji, že prezidentské volby nevyhrál p. Schvarzenberg namísto Zemana, ušetřili bychom si ošklivé období s p. Babišem a prezidentem podporovaným ruskými penězi. Ve světle současného stavu vážného ohrožení Ruskem je to tristní. Opět snaha části křesťanů ve světle proroctví o podporu p. Zemana.

    Odpověď
  15. To p. Konečný – něco dost podobného říkali o možnosti ruského vpádu na Ukrajinu i jiní naivkové – třeba p. Klaus a p. Zeman. Napadení Polska, Moldavska nebo pobaltí Ruskem je dle Vás také nereálné? Někdo prostě nevidí realitu i když ji má před očima. Proč chce asi Švédsko a Finsko do NATO a zbrojí? Proč asi Polsko zoufale zbrojí? Škoda, že tam nemají Vás, ujistil byste je, že se bojí zbytečně a že by se při ruské okupaci mohli aspoň zbavit zlého vlivu EU… To Vám asi za okupaci (Slovenskem) stojí?
    Velká škoda, že tady kvůli lidem jaky Vy a populizmu, pitomosti a nezodpovědnosti části politiků nemáme americký protijaderný radar a malou základnu. Mohli bychom se cítit jistěji. Je možné, že na to krutě doplatíme…

    Odpověď
  16. Soud nařídil bývalému americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi zaplatit dalších 83,3 milionu dolarů (asi 1,9 miliardy Kč) novinářce Jean Carrollové jako odškodnění za poškození její pověsti. Trump novinářku pomlouval, že je lhářka poté, co jej Carrollová obvinila, že ji sexuálně zneužil. O rozhodnutí poroty informovaly tiskové agentury. Trump v reakci na verdikt přislíbil, že se odvolá.

    Trump tvrdil, že novinářka lže. Nevím, proč soudní porota uvěřila jí, avšak za sebe mohu říci, že ač neznám podrobnosti, věřím také spíše jí. Za prvé si myslím, že soudy v USA jsou nestranné. Za druhé proto, že Trump již dříve uplácel pornoherečku Stormy Daniels, aby mlčela. O Trumpových lžích v USA vycházejí knihy.

    Odpověď
  17. Karel Krejčí

    Pane Pavle v,
    stejně jako Vy, ani já si nedokážu představit, jak a čím byste bojoval proti duchovním mocnostem – pokud by Vás to „omylem“ napadlo.

    Odpověď
  18. Jednou jsem píchal v lese do vosího hnízda a pak jsem nestačil utíkat. Ty vosy mě ale neohrožovaly, ale já ano.
    Západ dráždil ruského medvěda a říkali – bude bručet a nevyleze. A on vylezl. Věděli velmi dobře co dělají a tak zodpovědnost za válku padá na USA a EU. Kdyby NATO nešlo na východ, válka by nebyla, to je snad jasné. A nevím proč naši ratlíci štěkají na ruského medvěda, co tím sledují? Orbán a Fico zbraně na Ukrajinu nedodávají, to je rozumné.
    Proč dráždit hada holou rukou, jaký to mý smysl? Odpovím za Vás – žádný.

    Odpověď
  19. to Krejčí a Ašer

    Elie Wiesel také řekl:

    „Nebuďte nestranní. Neutralita pomáhá utlačovateli, nikdy oběti. Mlčení povzbuzuje mučitele, nikdy mučeného.“

    „V čem spočívá skutečná síla proroka? Za prvé v jeho morálním přesvědčení. A v jeho odvážné schopnosti se mu přizpůsobit. Nezastupuje žádnou politickou stranu a není výhradním přítelem nějaké společenské skupiny. Nejčastěji je sám. Sám proti králům, vládcům, zajištěným, spokojeným, sebejistým, sám proti národu. Kdykoli ho kdokoli může udeřit a ponížit, a někteří to také dělají. Ani svody, ani hrozby ho však nezlomí. Nikdy nikomu nelichotí, nesnaží se zalíbit, je neúplatný a neexistuje moc, která by ho přinutila říkat věci, které říkat nechce, nebo která by ho umlčela. I když mlčí, svědčí za něj ticho.“

    Odpověď
  20. Konečný Fr.

    Křesťanství je pravé náboženství. Tudíž bychom mohli říci muslimům v Evropě – máte na to půl roku, aby jste se dali pokřtít a odmítli islám. Když ne – půjdete domů nebo budete platit výpalné.
    Líbí se vám to? Odpovím za vás – takhle se to asi nedá dělat.
    Vidíte a přesně takhle mnozí z vás uvažují. USA měli právo bombardovat Srbsko, USA mají právo vždy dělat, co si usmyslí. Zato Rusko nemá právo se bránit, Rusko je povinno odevzdat klíče od své země na podnosu. To znamená, že Anglosasové jsou vyvolení a nadřazení a nějací podřadní Slované nebo Číňané nemají právo dělat problémy a musí se podřídit těm lepším? Texas nemá právo postavit se proti Bidenovi, Orbán nemá právo odmítat nesmysly EU ?
    Tak se už konečně proberte. Tohle vaše uvažování nemá nic společného s demokracií ani s křesťanstvím.

    Odpověď
  21. Karel Krejčí

    Pane Pavle v,
    my hlásáme evangelium pokoje, tak jak jej hlásal apoštol Pavel. Pod povrchem Vaší aktivity je skryto násilí a smrt. Zlo nelze porazit zlem a pokud si to namlouváme, vycházíme z toho, že je nám to doslova namlouvané. Nepodařilo se to nikdy v minulosti a nepodaří ani v budoucnosti. Pokud toto neprohlédnete, pak právě teď, prohráváte boj s duchovními mocnostmi, které stojí v pozadí toho všeho – a nade vším všemocný Bůh. Ovládl Vás strach, který jste si nechal vnutit různými sofistikovanými formami a způsoby. To je největší síla, kterou tento svět disponuje a ovládá jej – strachem. Zařadil jste Boha až na druhé nebo ještě další místo …. Pak si ale pravdivě odpovězte na otázku: „Jakou mám víru v Boha a komu vlastně věřím víc“?

    Odpověď
  22. Karel Krejčí

    Hlásání evangelia pokoje je důkaz ne-lhostejnosti. Právě toto je ta nejmocnější aktivita, kterou duchovní mocnosti nenávidí!

    Odpověď
  23. to Konečný Fr.

    USA měly právo bombardovat Srbsko stejně jako Německo ve druhé světové válce. Obě země vyvolaly válku a pod praporem nacionalismu chtěly zotročit jiné národy.

    Rusko prohrálo studenou válku, ale USA upustily od trestu za zločiny (vyzbrojování teroristů), které Rusko během studené války spáchalo. Navíc USA daly Rusům zadarmo své moderní technologie. Pokud by USA chtěly Rusko ovládnout, tyto technologie by mu nedaly.

    Orbán nezná dějepis. V roce 1956 ruská okupační armáda povraždila desetitisíce Maďarů, aby zotročila Maďarsko. NATO je zárukou maďarské bezpečnosti. Putin se netají záměrem znovu ovládnout všechny státy, které ovládal Sovětský svaz.

    Odpověď
  24. to Karel Krejčí

    Obvinil jste mě, že „pod povrchem mojí aktivity je skryto násilí a smrt“. Vaše obvinění je lživé (urážlivé). Jestli si myslíte, že je pravdivé, dokažte, kdy jsem propagoval násilí.

    Odpověď
  25. Americký prezident Donald Trump lže a nemá žádné zásady, řekla jeho starší sestra a bývalá federální soudkyně Maryanne Trumpová Barryová. Vyplývá to z nahrávek, které potají v letech 2018 a 2019 pořídila její neteř Mary Trumpová, jež nedávno vydala o prezidentovi kritickou knihu.

    Prezidentova sestra kritizovala hlavně Trumpovu migrační politiku z roku 2018, která vedla k rozdělení dětí a rodin na hranicích a jejich umisťování do zadržovacích středisek. „Záleží mu jen na uspokojení své voličské základny,“ říká na nahrávkách Trumpová Barryová. „Nemá žádné zásady, žádné. A jeho základna, můj Bože, když jsi nábožensky založený, chceš lidem pomáhat, ne tohle,“ kritizuje také Trumpovy voliče.

    „Donald je krutý,“ uvedla Trumpová Barryová.
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/donald-trump-tajne-nahravky-sestra-trumpa_2008231252_ada

    Odpověď
  26. to Petr Adamec

    V začátcích růstu církve byl módní gnosticismus a stoicismus. Obě tyto filozofie, žel, ovlivnily křesťanství. I když si církevní myslitelé dali hodně práce, stopy těchto filosofií se jim nepodařilo zcela vymýtit.

    Podle gnostiků je svět v moci zlého ducha a lidské tělo je hrobem duše. Z toho plyne, že dobro je zbytečné, jelikož svět je určen k zániku a s ním zanikne i případné dobro. Gnostikem je s největší pravděpodobností P. Ašer.

    Stoikové byli deterministé – život člověka byl podle nich určován osudem. Například Seneca řekl: „Chtějícího osud vede, nechtějícího vleče.“ Nebo: „Na všechen způsob budiž duše odvrácena ode všeho vnějšího a pohřížena v sebe: sobě ať důvěřuje, v sobě se raduje, …“ Epiktétos je autorem výroku: „Nežádej, aby se věci děly, jak chceš, ale chtěj, aby se věci děly tak, jak se dějí, a bude ti v životě dobře.“ Nebo: „Nechtěj, co není, a chtěj, co je, a budeš spokojen.“ Když místo pojmu osud použijeme pojem Bůh, odpovídají uvedené názory tomu, co zde hlásá Karel Krejčí.

    Oba pánové jsou nihilisté a to v tom smyslu, že nevěří, že by kdy mohla vzniknout slušná a spořádaná společenská organizace ve světě, který se jim jeví jako zcela bezcenný. Je zcela zbytečné s nimi diskutovat. Svých iluzí se nikdy nevzdají a to hlavně proto, že díky své filozofii nemusí pro jiného člověka nic obětovat. Jejich filozofie je pro ně omluvou pro jejich lhostejnost.

    Odpověď
  27. Karel Krejčí

    Pane Pavle v,
    právě Vaše nepřehledná a podpůrná agitace zaměřená na konflikt na Ukrajině, prosazující řešení silou, zanechává za sebou tragické důsledky. Zanechává za sebou jak obrovské materiální škody, tak nesmyslné ztráty na lidských životech. A ekonomické dopady pociťuje především západní Evropa. Chcete mír? Jste sympatizant s tzv. chcimíry nebo jejich zarputilý odpůrce? Musel bych mít opravdu velkou fantazii, abych Vás mohl považoval za křesťana.

    Odpověď
  28. Karel Krejčí

    Pane Pavle v,
    ve Vašem srdci není mnoho místa pro Ježíše Krista. Není v něm ani mnoho místa pro lásku, pro naději, pro milost ani pro štěstí. Obraťte se s upřímností k Bohu …..

    Odpověď
  29. Konečný Fr.

    Pan P se zařadil do řad budovatelů lepších zítřků. Více píce republice, pod vedením leninské strany za další úspěchy na cestě ke komunismu. EU si rozvracet nenecháme.
    Na druhou stranu se ale skutečně na obzoru rýsuje uskutečnění komunistické společnosti. A to pod názvem – digitální koncentrák. Myslím, že v Číně již s tímto mají nějaké zkušenosti. My jsme si to vyzkoušeli za covidu – pokud jste se nenechal napíchat nějakým pofidérným roztokem, zvaným vakcína, tak jste nemohl jet na dovolenou, jít do kina apod. Takový komunismus pro nás plánují globalisté.

    Odpověď
  30. To p. Krejčí a Pavel: Mně nějak přijde determinizmus p. Krejčího spolu s převtělováním takový dálněvýchodní…pane Krejčí, jsem moc rád, že věříte v Ježíše Krista. Není to převtělování trochu nepasující ke spáse?

    Odpověď
  31. Karel Krejčí

    Pane Adamče,
    jedna věc je spása a druhá věc je naše následování Krista. Pokud jsem spasen, to ještě vůbec neznamená, že jsem dozrál podobně jako klas pšenice, určená jako prvotina pro Boha. Tak jako klas aby dozrál, musí být spalován žárem slunce, aby získal potřebnou hodnotu a kvalitu, kterou Bůh přijme s radostí a uspokojením i člověk musí procházet různými zkouškami a situacemi aby dozrál a jejich zvládnutí je ověřováno ohněm, zda obstál, či ne. Pokud si myslíte, že během jednoho života dosáhnete takových hodnot, že můžete směle předstoupit před Boha, je to Váš pohled. Pokud jste si sám s sebou jist, že jste tak dobrý, že Vám druhá smrt ani v nejmenším neublíží, pak máte pravdu Vy. Ale tak i tak, víra v Ježíše Krista je jedna věc a míra nebo úroveň našeho lidství je věc druhá. Já Vám nic nevnucuji a ani to nelze. A co když jde naopak o to, zdali jste si nepřipustil něco vnutit Vy?

    Odpověď
  32. Odpověď
  33. to Karel Krejčí

    Ano, chci pokoj, jinak řečeno mír. Mír, jak jsem již psal, není stav, kdy nemluví zbraně. Když terorista znásilní svou oběť do té míry, že již není schopna se bránit, není to konec války a začátek míru. Tam, kde vládne hluboká nespravedlnost, není mír. Tak například komunisté v naší zemi zabili tisíce nevinných lidí a statisíce jich uvěznili. To vše jen proto, aby vytvořili atmosféru strachu. Přitom se prezentovali jako strážci míru.

    Podle vás je správným křesťanem ten, kdo nechce pomoci obětem teroru, protože násilí smí páchat jen terorista, ale násilí na obranu proti teroristovi je nemorální. Odpuštění teroristovi je podle vás povinnost, soucit s jeho obětí zbytečnost. Anglie a Francie podle vás udělaly správně, že odevzdaly Hitlerovi Sudety, protože chtěly mír.

    Láska je podle vás opakování zbožných floskulí. Podle mého je láska čin milosrdenství vůči trpícím lidem.

    Odpověď
  34. Ad pavel v

    Napsal jste:

    „Dítě se nezmůže na nic jiného, než opičit se po dospělých. Je to logické, dítě nemá dost rozumu, takže nezná důvod, proč se dospělí chovají určitým způsobem. Někteří lidé zůstanou mentálně dětmi celý život – za své jednání nechtějí převzít odpovědnost. Než by riskovali chybu, raději neudělají nic. Vždy si vytvářejí alibi, aby mohli říci, že se řídili nějakým vzorem. Tím pádem za jejich jednání odpovídá onen vzor.“

    Vy se nechcete řídit vzorem Ježíše a apoštolů? Proč se tedy hlásíte ke křesťanství? Copak jste nečetl Ježíšova slova?

    „Proč mne oslovujete ‚Pane, Pane‘, a nečiníte, co říkám?“ (L 6:46)

    Vy nechcete být dítětem? Vás pohoršují Ježíšova slova? Jak pak chcete vejít do Božího království?

    „Amen, pravím vám: Neobrátíte-li se a nestanete-li se takovými jako děti, jistě nevejdete do království Nebes.“ (Mt 18:2)

    Vy ve svém údajně dospělém myšlení si z Písma vyzobáváte jen to, co se Vám hodí pro Vaši světskou politickou agendu, co se Vám nehodí, to okázale ignorujete či dokonce přímo popíráte. Tímto způsobem si z Písma vybíráte jen to, čím byste obohatil toto své jinak naprosto světské uvažování, což ovšem nelze považovat za následování Krista. To já raději budu tím dítětem.

    Vaše dehonestace těch, kdo se věrně řídí vzorem Ježíše a apoštolů jako těch, kdo se „opičí“ rovněž odporuje slovům ap. Pavla, který nás k tomuto opičení přímo vyzývá:

    „Buďte mými imitátory (μιμηταί; Vulgata: imitatores) jako já jsem Kristův.“ (1 K 11:1)

    Takže samozřejmě příklad Ježíše a apoštolů pro nás je směrodatný, chceme-li se vůbec považovat za křesťany. Ta Vaše „dospělost“, kterou zde prezentujete, je popřením základních Ježíšových principů (např. neodpírání zlu, milování nepřátel apod.). Je tedy jen maskou pro Vaši neposlušnost.

    Napsal jste:

    „Nežijeme ve starověku a nevládne nám císař. Vládneme si sami a sami odpovídáme za svět.“

    Tomu opravdu věříte? Myslíte si snad, že když jednou za čtyři roky někomu podepíšete bianko šek k vládnutí, že tím vládnete? A pak něco mluvte o naivitě…

    Napsal jste:

    „Pane Ašere, vaše výzvy k tomu, aby křesťané nepomáhali utlačovaným, objektivně napomáhají teroristům. Je těžké uvěřit, že se jedná o pouhou naivitu, že to není záměr.“

    Já jsem někde někoho vyzýval, aby nepomáhal utlačovaným? Kde jste na to přišel? Já pouze tvrdím, že utlačovaným nemohou křesťané pomáhat tak, že zabijí utlačovatele, poněvadž tím by použili ďáblův princip anthropoktonie (J 8:44) a popřeli by tak Ježíšův princip neodpírání zlému (Mt 5:39). Lidem zkrátka Ježíšův následovník nemůže pomáhat používáním ďáblových metod. Pomáhat utečencům před válkou, zraněným (L 10:34-36) atd. Ježíšovu principu neprotiřečí, naopak je to velmi žádoucí (Mt 25:35-36). Už je Vám to jasné? Tak mi laskavě nepodsouvejte něco, co nehlásám.

    Odpověď
  35. Ad pavel v

    Napsal jste:

    „Představte si člověka, kterému politik provede zločin. Ten člověk žádá vyrovnání, ale zločinný politik se vymlouvá, že požadavky na vyrovnání nejsou motivovány spravedlností, ale politikou… Vy dva sympatizujete s Trumpem i Putinem a proto si potrestání jejich zločinů nepřejete. Proto v rámci své zvrhlé ideologie zpochybňujete světskou spravedlnost nebo přesvědčujete zde přítomné, že Bohu je světská spravedlnost naprosto lhostejná.“

    Proč mi podsouváte, že sympatizuji s nějakými vládci tohoto světa, když se Vám soustavně snažím vysvětlit, že všichni vládcové tohoto světa jsou pod nadvládou ďábla (L 4:6; Ef 2:1-2), a není proto mezi nimi zásadního rozdílu? To pouze Vy soustavně útočíte na vybrané vládce tohoto světa, které líčíte jako zloduchy, zatímco jiné vládce-zloduchy necháváte naprosto bez povšimnutí. Zapojujete se tím do stranických bojů tohoto světa, místo toho abyste stál jakožto občan Božího království (Fp 3:20), které není z tohoto světa (J 18:36), mimo tyto nekonečné půtky a války. Takto jen ustavičně dokazujete, že pořád patříte tomuto světu, ačkoli kdybyste byl Ježíšovým učedníkem, nebyl byste ze světa (J 15:19; 17:14), a ve věcech bojů tohoto světa byste se nijak neangažoval. Angažoval byste se jen ve snaze zachránit z tohoto světa co nejvíce lidí pro Boží království (Sk 2:40). Ježíš přece jasně říká, že nepřišel svět soudit, tj. nastolovat jakousi efemérní světskou spravedlnost:

    „Nepřišel jsem, abych soudil svět, ale abych svět zachránil.“ (J 12:47)

    Tato jeho slova korespondují s jeho odpovědí člověku, který se na něm dožaduje zjednání nápravy nespravedlnosti ve věci dědictví:

    „Někdo ze zástupu mu řekl: „Učiteli, řekni mému bratru, ať se rozdělí se mnou o dědictví.“
    On mu řekl: „Člověče, kdo mě ustanovil nad vámi soudcem nebo rozhodčím?“ (L 12:13-14)

    Ježíš tedy nesoudí tento svět tak jako Vy, který stojíte na jedné jeho straně reprezentované světskými masmédii, jejichž hodnocení jiných států a jejich politiků téměř bezvýhradně přebíráte. Můžete se pak považovat za Ježíšova učedníka, když se chováte tak diametrálně odlišně od jeho příkladu?

    Když vyhnal Claudius Židy z Říma (Sk 18:2), kdo z apoštolů se postavil proti této světské nespravedlnosti? Kde o tom máte byť jedinou zmínku v Novém zákoně? A to byli všichni apoštolové židovského původu. Jak je možné, že neprotestovali podle Vašich představ, že by se měli zapojovat do nastolování jakési chatrné spravedlnosti tohoto světa?

    Nejde vůbec o to, že bych si nepřál potrestání zločinů a vůbec veškerého zla na tomto světě, nejen zločinů Putina a Trumpa (sic!). Usilovat o potrestání těchto zločinů a všeho zla tohoto světa však není mým úkolem coby Ježíšova následovníka. To je výhradně v pravomoci Boží. Proto je napsáno:

    „Proto nic nesuďte předčasně, dokud nepřijde Pán, který osvítí i věci skryté ve tmě a zjeví úmysly srdcí. A tehdy se každému dostane pochvaly od Boha.“ (1 K 4:5)

    „Nemstěte se sami, milovaní, nýbrž dejte místo Božímu hněvu, neboť je napsáno: ‚Mně patří pomsta, já odplatím, praví Pán.’“ (Ř 12:19)

    A kdyže Bůh všem zlosynům, kteří ho neznají, odplatí?

    „Je to jisté znamení spravedlivého soudu Božího, abyste byli uznáni hodnými Božího království, pro něž také trpíte, pokud je spravedlivé u Boha to, aby těm, kteří vás sužují, odplatil soužením, a vám, kteří jste v soužení, úlevou spolu s námi, až se zjeví z nebe Pán Ježíš se svými mocnými anděly a v plameni ohně bude trestat ty, kteří neuznávají Boha, a ty, kteří nejsou poslušni evangelia našeho Pána Ježíše. Ti ponesou trest, věčnou zkázu v odloučení od tváře Pána a od slávy jeho síly.“ (2 Te 1:5-9)

    Ježíšovu následovníkovi zkrátka nepřináleží „fušovat Bohu do řemesla“. Vy byste však chtěl odplácet na základě svého nedokonalého tělesného poznání (1 K 13:9) už nyní? Chcete si hrát na Boha? Nevěříte v jeho eschatologickou spravedlnost?

    Odpověď
  36. Ad Petr Adamec

    Pečení rohlíků, školství, lékařství atd., to je přece něco zcela jiného než politika. Sám Ježíš své učedníky vybízí k tomu, aby se podílení na vládě vyhýbali:

    „On jim řekl: „Králové pohanů panují nad nimi a ti, kteří nad nimi mají pravomoc, jsou nazýváni dobrodinci.
    Avšak ne tak vy; kdo je mezi vámi největší, buď jako ten nejmenší, a kdo je vedoucí, buď jako ten, který slouží.“ (L 22:25-26)

    Jinak je signifikantní, že znevažujete stejné věci, jaké znevažuje tento svět. Přinejmenším implicitně znevažujete Trumpa, Babiše, Rusko, Zemana, ale glorifikujete Schwarzenberga. Strefujete se tudíž do stejných věcí, do nichž se strefuje tento svět. To znamená, že vyznáváte ve značné míře stejné hodnoty jaké vyznává tento svět, že se od světa ve svém hodnocení nijak zvlášť neodlišujete. Vidíte někde v Novém zákoně, že by se Ježíš nebo apoštolové strefovali do nějakých politických představitelů nebo nějaké jiné zase velebili? Nic takového tam nenajdete. Strefoval se snad Ježíš jmenovitě do Tiberia, do Piláta či do Kaifáše? Ani slovo proti nim osobně neřekl. Přitom když se obracel proti zákoníkům a farizeům, tak pokud by mu šlo o politiku, tak se mohl obrátit přímo proti Kaifášovi, poněvadž velekněží tehdy byli ustanovováni Římany. Tudíž Ježíš mohl lehce zpochybnit jeho legitimitu, neboť Kaifáš byl do svého úřadu dosazen nevěřícími. Nic takového však neudělal. Neřešil totiž politiku. A to se tehdejší politika Římanů vměšovala přímo do personálních poměrů židovského kultu. Ale my, křesťané, bychom politiku řešit měli?

    Právě proto, že Ježíšovo království není z tohoto světa (J 18:36), je zbytečné se strefovat do nešvarů tohoto světa, který pomíjí (1 K 7:31; 1 J 2:17). Je třeba lidi zachraňovat pro Boží království (Sk 2:40), ne nimrat se ve sporech a špíně tohoto světa.

    Odpověď
  37. Ad pavel v

    Napsal jste:

    „Elie Wiesel také řekl: „Nebuďte nestranní. Neutralita pomáhá utlačovateli, nikdy oběti. Mlčení povzbuzuje mučitele, nikdy mučeného.“

    Myslíte onoho slovutného proroka holocaustu, o němž jeho vlastní soukmenovec napsal, že si za své edukativní demonstrativní mlčení o holocaustu účtuje 25 000 dolarů + limuzínu s řidičem?

    „Tato mystifikace, nazývaná Novickem „posvěcení Holocaustu“, je nejčastěji používána Elie Wieselem. Jak Novick správně zpozoroval, pro Wiesela je Holocaust vlastně náboženská „záhada“. Tím Wiesel intonuje, že Holocaust „vede do temnot“, „neguje všechny odpovědi“, „vede mimo historii, pokud ne za ni“, „vzdoruje jak znalosti tak popisu“, „nemůže být vysvětlena nebo zviditelněna“, není „nikdy pochopena ani přenesena“, označuje „destrukci historie“ a „mutaci kosmického měřítka“. Pouze kněz který ho přežil (čti: pouze Wiesel) je kvalifikován, aby odhalil jeho záhadu. A navíc, jak Wiesel doznává, je „nesdělitelná“; „nemůžeme o ní ani mluvit“. A tak, za standardní mzdu 25 000 dolarů (plus limusina s řidičem), Wiesel učí, že „tajemství pravdy“ Auschwitzu „je v tichu.“ (Norman Finkelstein: Průmysl holocaustu)

    To já se budu namísto tohoto pochybného proroka raději držet Ježíšovy neutrality ve světských sporech – viz L 12:13-14. Wiesel mě nespasí, Ježíš ano.

    Odpověď
  38. Ad pavel v

    Napsal jste:

    „Elie Wiesel také řekl: „Nebuďte nestranní. Neutralita pomáhá utlačovateli, nikdy oběti. Mlčení povzbuzuje mučitele, nikdy mučeného.“

    Myslíte onoho slovutného proroka holocaustu, o němž jeho vlastní soukmenovec napsal, že si za své edukativní demonstrativní mlčení o holocaustu účtuje 25 000 dolarů + limuzínu s řidičem?

    „Tato mystifikace, nazývaná Novickem „posvěcení Holocaustu“, je nejčastěji používána Elie Wieselem. Jak Novick správně zpozoroval, pro Wiesela je Holocaust vlastně náboženská „záhada“. Tím Wiesel intonuje, že Holocaust „vede do temnot“, „neguje všechny odpovědi“, „vede mimo historii, pokud ne za ni“, „vzdoruje jak znalosti tak popisu“, „nemůže být vysvětlena nebo zviditelněna“, není „nikdy pochopena ani přenesena“, označuje „destrukci historie“ a „mutaci kosmického měřítka“. Pouze kněz který ho přežil (čti: pouze Wiesel) je kvalifikován, aby odhalil jeho záhadu. A navíc, jak Wiesel doznává, je „nesdělitelná“; „nemůžeme o ní ani mluvit“. A tak, za standardní mzdu 25 000 dolarů (plus limusina s řidičem), Wiesel učí, že „tajemství pravdy“ Auschwitzu „je v tichu.“ (Norman Finkelstein: Průmysl holocaustu)

    To já se budu namísto tohoto pochybného proroka raději držet Ježíšovy neutrality ve světských sporech – viz L 12:13-14. Wiesel mě nespasí, Ježíš ano.

    Odpověď
  39. Ad pavel v

    Napsal jste:

    „Podle gnostiků je svět v moci zlého ducha a lidské tělo je hrobem duše. Z toho plyne, že dobro je zbytečné, jelikož svět je určen k zániku a s ním z zlého anikne i případné dobro. Gnostikem je s největší pravděpodobností P. Ašer.“

    Ne, rozhodně nejsem gnostikem. Nepovažuji hmotu za zlou, nemám Boha Starého zákona za zlého demiurga atd. Opět jen Vaše jalová spekulace. 😊

    Že celý svět leží v moci Zlého, tj. ďábla, to nemám od gnostiků, nýbrž z Nového zákona (1 J 5:19), stejně jako veškeré další principy, na něž se zde odvolávám. Chcete-li být konsekventní, pak musíte spolu se mnou stejně nesmyslně obvinit z gnosticismu i pisatele Nového zákona, u nichž tu Vaši paranoidní politickou angažovanost budete hledat marně…

    Napsal jste:

    „Oba pánové jsou nihilisté a to v tom smyslu, že nevěří, že by kdy mohla vzniknout slušná a spořádaná společenská organizace ve světě, který se jim jeví jako zcela bezcenný. Je zcela zbytečné s nimi diskutovat. Svých iluzí se nikdy nevzdají a to hlavně proto, že díky své filozofii nemusí pro jiného člověka nic obětovat. Jejich filozofie je pro ně omluvou pro jejich lhostejnost.“

    To tedy musíte z nihilismu a lhostejnosti obvinit i Ježíše (Mt 13:27-30) a apoštola:

    „Jestliže jste tedy s Kristem vstali, usilujte o to, co je nahoře, kde Kristus sedí na pravici Boží.
    Myslete na to, co je nahoře, ne na to, co je na zemi.“ (Kol 3_1-2)

    Vy se však v rozporu s touto výzvou zabýváte stále jen pomíjivými pozemskými poměry, s nimiž do Ježíšova příchodu rozhodně nic kloudného nenaděláte.

    Ale hlavně, že jste si pro sebe vytvořil škatulky, do nichž jste nás s panem Krejčím zařadil…

    Odpověď
  40. Karel Krejčí

    Pane Pavle v,
    jsem si jist, že až bude Putin poražen – pak dáte na modlení. Do té doby je nutné zachovat si jasnou mysl a nenechat se mást v Bibli těmi ustanoveními, která nás nabádají k pokoji. A právě kvůli takovým notoricky neukázněným a nepolepšitelným křesťanům jako je především Krejčí a pan Ašer, bude nutné Bibli začít cenzurovat 🙁

    Odpověď
  41. To p. Krejčí: Není naší jedinou nadějí a jedinou spásou Kristovo umučení na kříži? nemáme vůbec nic, co bychom k tomu mohli přidat… Pokud Ježíšova obět jediná nestačí k naší spáse, proč mluví Nový zákon o milosti a spáse z víry, ne na základě skutků? …Pán Ježíš slíbil umírajícímu lotrovi na kříži Dnes budeš se mnou v ráji… Ne až po dalších životech, dnes…
    O tom dnešku mluví epištola židům, o té spáse z milosti epištola Galatským… Celý Nový zákon mluví o spáse z víry (a křtu) v Ježíše krista, Božího syna, kterého nám dal Bůh z lásky…

    Odpověď
  42. Karel Krejčí

    Pane Adamče,
    opět Vám stále stejně odpovídám:
    ano, není pochyb o tom, že ukřižovaný lotr byl spasen, ovšem pouze spasen. Ale co dál? On přece nebyl v ráji v nebesích, byl v ráji pod zemí, což je nepochybně rozdíl. A dále, zamyslete se nad rolí, kterou zde hraji například já a pan Pavel. Jsou to zcela rozdílné role, já prosazuji pokoj a pan Pavel násilí. I přes tuto diametrální odlišnost si netroufám tvrdit, že jeden z nás je spasen a druhý ne!
    Oba dva však projdeme ohněm a poznáme, nakolik nám naše dílo shoří, zda obdržíme odměnu, či utrpíme ztrátu. Uvažovat tím způsobem, že s těmito odlišnostmi vstoupíme do Nového Jeruzaléma (nebo staneme se jeho součástí), kde již nebude panovat žádný rozdíl, postrádá smysl a logiku. O druhé smrti jsem se již zmínil v předcházející odpovědi. Ano, jsme „pouze“ chybující lidé, nikdo nejsme bez hříchu a něco si občas musíme zopakovat. Ostatně, neopakují se v principu světové dějiny stále dokola?

    Odpověď
  43. to P. Ašer

    Peter Novick si dal velikou práci, aby pomluvil Židy, kteří byli vězněni v Hitlerových továrnách na smrt. Vyjádřil nelibost nad jejich svědectvím. Podle něj popisované hrůzy holocaustu jakoby omlouvají jiné nespravedlnosti světa. Je rovněž autorem dezinformace, že Židé schválně mlčeli o holocaustu kvůli spojenectví se západním Německem ve studené válce. Tuto lež vyvrátila renomovaná historička Haisa R. Diner v knize Američtí Židé a mýtus ticha po holocaustu.

    Elie Wiesel byl v šestnácti letech vězněm koncentračních táborů Auschwitz II (Birkenau) a Buchenwald. Kromě dvou sester byla celá jeho rodina vyvražděna. Byl profesorem humanitních věd na bostonské univerzitě. Celý život zasvětil obhajobě lidských práv (nejen židovských). Byla mu udělena Nobelova cena míru.

    Napsal: Jak se dá vysvětlit, že ani Hitler ani Himmler nebyli exkomunikováni z církve? Že Pius XII. nikdy nepovažoval za nutné, neřku-li nezbytné, odsoudit to, co se dělo v Osvětimi a v Treblince? Že velká část příslušníků SS byli věřící, kteří byli svým církvím věrní až do konce? Že někteří zabijáci chodili ke zpovědi, když právě nemasakrovali? A že ti všichni pocházeli z křesťanských rodin a měli křesťanské vzdělání?

    Myslím, pane Ašere, že vaše pokřivené chápání Bible je odpovědí na Wieselovy otázky.

    Technolog holocaustu, Adolf Eichmann byl vychován ve zbožné, protestantské rodině, v níž se nikdy nemluvilo o politice. Byl cele oddán Hitlerovi a Norimberským zákonům a zřejmě i myšlence, že „není autority, leč od Boha. Ty, které jsou, jsou zřízeny od Boha, takže ten, kdo se staví proti autoritě, odporuje Božímu nařízení.“ Neměli bychom zapomínat, že Hitler se prezentoval jako křesťan.

    Odpověď
  44. to P.Ašer

    Napsal jste:Já pouze tvrdím, že utlačovaným nemohou křesťané pomáhat tak, že zabijí utlačovatele, poněvadž tím by použili ďáblův princip anthropoktonie (J 8:44) a popřeli by tak Ježíšův princip neodpírání zlému (Mt 5:39). Lidem zkrátka Ježíšův následovník nemůže pomáhat používáním ďáblových metod.
    ——————
    To by však znamenalo, že policisté nesmějí použít násilí proti zločinci. Že to mají od Boha povoleno jen pohané, kteří se tak, jako tak budou smažit v pekle.

    Odpověď
  45. To p. Ašer: připadá mi, že tu politiku hrozně zveličujete a děláte z ní něco úplně jiného. Politika je jako pečení rohlíků. Staráte se o komunitu a její spokojenost a dobro – rozmístění a opravu laviček, péči o zeleň, metení chodníků a odklízení sněhu, černé skládky…nebo na vyšší úrovni vyjednávání a kompromisy mezi různými zájmy. Většinou sklízíte spoustu kritiky a pomluv, že se tím obohacujete, mnoho lidí to chce dělat taky a představuje si, že bude mít moc, event. velké peníze. Drtivá většina věcí je ale zcela provozní a nudná. Možnost něco výrazně ovlivnit jen podle sebe, je malá. U rozhodování (což je cca 1-2% agendy), jde z 99% jde o kompromisy mezi různými názory. .Samozřejmě je v politice hodně darebáků, také ale relativně dobrých, obětavých a poctivých lidí. Snad je zde darebáků více, než v pečení rohlíků, ale zásadní rozdíl zde není. Snad máte vůči politice odpor?
    Už jsem zde psal – Jan Křtitel, též SZ proroci se pollitickou agendou zabývali hojně. V Korintě byl členem církve vysoký politik, ap. Pavel ho osobně pozdravoval, nezdá se nijak, že by v církvi byla politika tabu. Otázka je jinde- proč Pán Ježíš se politikou nezabýval? Podle mne měl dobré důvody, třeba politická očekávání okolí od Mesiáše. Podobně ale Pán Ježíš nedělal i jiné věci a neznamenalo to, že i jeho učedníci nemají. Třeba se neoženil, neměl děti, nebyl voják. To vše ale jeho následovníci dělali a nezdá se, že by to bylo z hlediska víry špatně.

    Odpověď
  46. To pan Adamec

    Zaujala mne Vaše poznámka o ostudném proroctví. Můžete na toto proroctví dát odkaz, existuje-li jaký? Pokud jsem se bavila s křesťany o jejich volebních preferencích, nikdo z nich žádné proroctví nezmiňoval a všichni volili na základě racionálních úvah. Možná mi připomenete něco, co jsem už slyšela, ale na žádné proroctví o p. Babišovi si nevzpomínám.

    Co se týče souvztažnosti křesťanství a Hitlera, vznikla zajímavá odborná studie:

    https://www.ustrcr.cz/wp-content/uploads/2021/04/PD_1_20_s53-62.pdf

    Mám za to, že ač jsem p. Babiše nevolila, volby jsou demokratické. Stejně tak vyhrál i Hitler. Demokracie není ideálním zřízením, ale zatím nikdo nic lepšího nevymyslel. V demokratickém státě je to tak, že se může vyjádřit každý a alespoň minimálně ovlivnit výsledek voleb. Proto je nesmírně důležitá výchova křesťanů k zodpovědnosti, k výuce rozdílu mezi dezinformací a misinformací, k zjišťování informací z důvěryhodných zdrojů atd. Tuto výchovu by měli provádět církevní činitelé nebo odborníci v církvi v daných oblastech. Je zjevné z chování některých křesťanů na internetu obecně, že citování biblických výroků nestačí, ale je třeba jim také alespoň v rámci daných možností správně porozumět. Nesprávně aplikovaná nauka může způsobit katastrofu, např. obava z vystoupení proti vládě z důvodu obavy neprotivit se Bohu, když je každá vláda od Boha. V pozadí je učení M. Luthera o dvojí říši, jak bylo tehdy chápáno. Tím se zabývá např. mučedník D. Bonhoeffer v díle Etika.

    Nedávno jsem poslouchala pořad s politologem Janem Charvátem o ku-klux-klanu, tak jsem se dozvěděla, že v něm působilo na 30 000 metodistických a baptistických pastorů. Pan politolog se věnuje politickému extrémismu a radikalismu. Zde:
    https://wave.rozhlas.cz/hergot-o-ku-klux-klanu-jezis-byl-rasista-veri-krestansti-extremiste-z-ku-klux-7622966

    Žádný z existujících extremismů se nevyhýbá ani křesťanům, protože vše, co se děje mimo církev, dříve nebo později do ní pronikne. Kulturní války ohledně D. Trumpa nepřekvapují, už se stihl vžít i pojem „Trump divorce“. Je to postoj, kdy je i rodina rozdělena politikou. Pokládám za velmi důležité vybírat si křesťanské lídry, kteří nevedou svůj sbor, farnost do extremismu a proroctví rozsuzovat. Za to je zodpovědný každý křesťan minimálně ve svém okolí.

    Přidám ještě zajímavé povídání o D. Bonhoefferovi, zajímavé je zejména někde asi ke konci, minuty nebudu dohledávat, kde se veřejnost dozví i informaci, která o tomto vynikajícím mysliteli není příliš známá -:). Je zhoršená kvalita zvuku.

    https://www.youtube.com/watch?v=uOtxgwYuVaI

    Jinak souzním s Vaším náhledem na smysl politiky, křesťan by se jí neměl vyhýbat, ale ani jí nahradit Boha. Zde tento ideál dle mého soudu představuje např. pan Drápal, ač s ním v něčem nesouhlasím a v něčem ano.

    Je to asi trochu delší, ale neplánuji se už v jiných diskusích moc vyskytovat. Ani Vám jsem už nechtěla psát, ale přece jenom mě zaujalo to proroctví, o kterém píšete a o kterém bych se ráda něco dozvěděla nebo si to připomenula.

    Odpověď
  47. To pan Pavel

    Ráda bych se s Vámi rozloučila podcastem Bůh v politice:

    https://element.cx/podcast/

    Jedná se o náhled autora, se kterým můžeme a nemusíme souznít. Jinak první dva podcasty ze série Co by měl (nejen) křesťan vědět o Bibli už rozebíráme na skupince. V inspiraci od Lukáše Targosze také zařadíme asi pravidelné vyučování nejen z Bible (probíráme přednostně konkrétní biblický text), ale i o chápání Bible, což je klíčové téma.

    Bude brzy postní období a já jsem se rozhodla využít čas smysluplněji než v diskusích na Křesťan Dnes. V tomto období jsem se rozhodla periodikum Křesťan Dnes zcela vyřadit a uvidím, jestli se k němu pak ještě vrátím. Uvidíme. Je to kvalitní periodikum, ale ty diskuse síla. Líbí se mi diskuse mezi Vámi a panem Adamcem, ta má cenu, ale je otravné číst zcela nevěcnou a zbytečnou diskusi o tom, jak propagujete smrt a násilí. Samozřejmě nesdílím, pro mě jste křesťan a přeji hodně sil do dalších dní jak v diskusích, tak v soukromém životě. A já už taky přestanu otravovat s návrhy na ukončení diskusí, ač se zatím nic i přes apely církevních představitelů neposunulo.

    Kéž by Donald Trump nevyhrál.

    Odpověď

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář