Tři internetové obchody, které prodávají růžence, hlásí nárůst prodeje po kontroverzním článku zveřejněném v neděli v prestižním časopise The Atlantic, který se pokoušel spojit růženec s pravicovým extremismem ve Spojených státech.
Daniel Panneton v článku tvrdil, že „růženec získal pro radikálně-tradiční katolíky militaristický význam,“ informuje Catholic News Agency.
„Militantní kultura, fetišismus západní civilizace a maskulinní obavy se staly hlavními pilíři krajní pravice v USA – a radikálně-tradiční katolíci se nyní zabydleli v této společnosti,“ pokračoval.
Článek vyvolal na sociálních sítích patřiční odezvu a katolíci sdíleli fotografie svých růženců. Někteří poznamenali, že celá autorova úvaha je protikatolická.
Shannon Doty, generální ředitelka společnosti Rugged Rosaries, v pondělí agentuře CNA řekla, že v souvislosti s reakcí na článek zaznamenala „docela slušný nárůst prodeje“ na obou svých webových stránkách, kde se prodávají růžence používané v armádě během první světové války.
Jonathan Conrad, zakladatel společnosti Catholic Woodworker, řekl v úterý agentuře CNA, že jeho společnost měla v pondělí nejlepší prodejní den v měsíci.
Posláním společnosti Catholic Woodworker je podle něj „vybavit rodiny pro boj v moderním světě s biblickým důrazem na to, že nebojujeme s tělem a krví, ale s knížectvími, s mocnostmi této přítomné temnoty“.
David Carollo, výkonný ředitel apoštolátu Fatimy v USA, řekl v úterý agentuře CNA, že od vydání „vyloženě urážlivého“ článku je kolem něj velký „rozruch“, a dodal, že na něj plánuje reagovat vlastním článkem. Také sociální sítě apoštolátu získaly nárůst počtu příznivců, řekl.
„Nemodlíme se proti lidem, ale za lidi,“ dodal. „O tom je růženec.“
Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin
Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.
Pomozte nám pokračovat v této misi a podílejte se na ní spolu s námi.
-red- Datum: 17. sprna 2022 Foto: Pixabay – ilustrační