Biskup Malý se zastal papeže Františka proti jeho kritikům

Praha – Hlava katolické církve čelí kritice za některé své názory. Vyčítají se mu liberální postoje v tématu přijímání nebo za dohodu s Čínou.

Biskup Malý se však v reakci pro Český rozhlas papeže zastal a uvedl, že František se nesnaží zaměřit na selhání člověka, ale povzbudit ho v jeho slabostech. Svým dialogem s odlišnými názorovými skupinami chce být blízko lidem s různým pohledem na věc.

„Chce rozsvítit světélko i na teologickém poli. Ale především chce být blízko člověku bez ohledu na jeho světonázory,“ řekl pražský biskup pro ČRo.

Jako příklad papežovy velikosti uvedl nedávnou událost, když do Vatikánu přišli vůdcové dvou znepřátelených stran Jižního Súdánu na duchovním cvičení a František se na závěr tohoto setkání před nimi sklonil a prosil je o mír.

„Papežové v tiárách se nechávali nosit na nosítkách a najednou tento člověk, který stojí v čele více než miliardy věřících, se skloní před lidmi, kteří mají krev na rukou,” připomenul Václav Malý neobvyklé gesto papeže.

Skupina konzervativních teologů sepsala otevřený dopis, kde papeže obvinili ze spáchání kacířství, a vyzvala biskupy, aby jeho kroky odsoudili.

Signatáři vyzvali biskupy světa, aby „naléhavě řešili situaci, kdy papež František veřejně zastává kacířství“. Autoři dokumentu žádají papeže Františka, aby „nesl plody opravdového pokání,“ jinak „nemůže pokračovat jako papež” v čele katolické církve.

Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin

Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.

Rádi byste nám pomohli pokračovat v této misi a měli tak možnost se na ní spolu s námi. 

 

-mn-  Foto: screenshot YouTube – biskup Malý

 

Tags: ,

10 Komentáře

  1. Já se ho chci také zastat. Dělá, co může, a také, co musí. I když katolickou církev to možná nezachrání.

    Odpověď
  2. Víte pane biskupe, ono se to má s těmi Vašimi papeži i třeba takto: nepochybuji, že má konkrétně současný papež František má nepochybně dobré a soucitné srdce, což mu se záměrnou nekonfliktností otevírá dveře téměř všude. Zásadní otázkou však je, co by se stalo, kdyby někam přijel oblečen jako běžný občan a bez svého okázalého doprovodu. Když si to opravdu poctivě představíme, co zbude z jeho papežské moci a důstojnosti? Jakou moc mu budou jeho věřící přisuzovat, bez jeho obleku, doprovodu a dalšího teátru kolem? Co je ve skutečnosti a v konečném důsledku pouhé divadlo a co je skutečná moc v Duchu svatém? Použil si někdy Bůh konkrétně papeže k duchovnímu probuzení, tak jak se to v historii stalo mnohokrát? A kdo by měl být v první řadě Božím nástrojem – než tedy „svatý otec“? Bůh ale nepochybně dobře ví co dělá a tuto moc papežům nepropůjčuje …

    Odpověď
    • Jestli František někdy někoho duchovně probudil, o tom asi nemůžeme dost dobře vědět. Proč by vlastně nemohl? Pokud ano, možná to neplynulo z toho, že je papež. Papežství je úřad. Věřím, že asi nebylo správné, že si církev zřizovala takovéto úřady. Nicméně stalo se tak. Nedávno tu v diskusi padlo, že církev není a nikdy neměla být institucí. Jenomže stalo se tak a římská církev jí je. Proto si už po staletí zřizuje úřady podobné těm světským. A papež František vykonává ten svůj úřad, který nevymyslel, ale který mu byl svěřen, velmi dobře.
      Někdy přemýšlím o tom, jestli by bylo dobře, kdyby se římská církev rozpadla. Spíš se kloním k tomu, že by to dobře nebylo. I když, tak jak to je, to taky není moc dobré. Křesťanství by s ní samozřejmě nezaniklo. Ale část křesťanské kultury asi ano.
      Nechme to na Bohu.

      Odpověď
    • Karel Konečný

      Uvedu pár poznámek k Vašemu komentáři pane Krejčí. Pohledy na Bibli jsou různé, a z jednoho pohledu na verš Mat. 16,18 vyplívá i úřad papeže. Nepodceňujte papeže Františka a nemyslete si, že si toto neuvědomuje. Pak výraz: „Dobré a soucitné srdce,“ je oblíbené klišé. Kardinál Špidlík říkal, že srdce to jsou všechny naše schopnosti dohromady. Papež František je vzdělaný člověk, který si uvědomuje, že konzervativní hiearchie katolické církve se nemůže pohnou dopředu bez liberálního impulzu. Je to nutné aby se zlepšily životní podmínky společnosti. Duchovní probuzení založené na citech, pocitech a zážitcích je na stejné úrovni jako jsou fanouškové ve fotbale nebo fanouškové zpěváků.

      Odpověď
      • Děkuji Vám pane Konečný, za reakci na můj příspěvek. Já už si tak trochu připadám jako zákoník (a tak patrně musím vypadat i v myslích mnoha čtenářů), protože jsem většinou v „nemilosrdné“ opozici ke většině komentářů. Na Váš příspěvek lze opět reagovat obšírněji, ale uvedu pouze toto: Jak uvádíte Matouše 16:18 – to je naprosto v pořádku. Avšak právě proto, nemohl apoštol Jan uvěřit tomu, co mu bylo zjeveno a co je uvedeno ve Zjevení:17 a 18. Celé dvě kapitoly se touto církví zabývají, včetně jejího konce. Nelze to přehlédnout, zlehčovat ani zamlouvat různými přidanými „veledůležitými“ světskými povinnostmi. Každý máme přiměřenou míru zodpovědnosti vzhledem k našemu postavení, záleží na nás, co zvolíme …

        Odpověď
        • Za šelmu ze Zjevení bylo už považováno kdeco. Každý si to totiž vykládá podle svého. Každého to oslovuje jinak.
          Nedávno jsem četla proroctví jednoho křesťana, který se domnívá, že tou šelmou je Brusel.

          Odpověď
          • Brusel šelma je a je třeba jí vylámat zuby. Nyní je příležitost ve volbách – Ivan David(za SPD) je dobrá volba. Proti Goliášovi Davida.

  3. Římská církev zanikne Božím přičiněním tak, jak je uvedeno v Písmu. Je tam však také předem uvedeno varování – každý má možnost …

    Odpověď
  4. Papež a Halík jsou si podobní. Duchovně na úrovni, ale pokud se pustí do politiky, tak se domnívám, že jsou vedle.

    Odpověď

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář